تورم باید تک رقمی شود

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۶/۰۶/۰۷
سازمان برنامه و بودجه برای توسعه کشور نیاز به برنامه های ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد و برای تحقق آن برنامه ها بودجه های سنواتی را باید تنظیم کرده و نظارت بر عملکرد مدیریت داشته باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، رییس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز و در همایش بانکداری اسلامی، ضمن بیان این مطلب افزود: سازمان برنامه و بودجه برای توسعه کشور نیاز به همکاری با نظام بانکی کشور را دارد.

نوبخت به هدف راهبردی رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور بر اساس برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید به گونه ای از بهبود مدیریت بهره مند شویم که یک سوم این رشد از محل بهره وری باشد، بدین معنا که ۵.۵ واحد درصد این رشد از محل سرمایه گذاری های جدید و ۲.۵ درصد از محل سرمایه های قبلی و بهبود بهره وری حاصل شود.

نوبخت گفت:‌ با توجه به دستاوردی که در بخش تورم است و بر اساس آمار مرکز آمار، نرخ تورم سالانه ۷.۷ درصد برای مرداد ماه بوده که این نرخ به نسبت سال ۹۲ که آغاز کار دولت بود تغییرات زیادی داشت.

وی ادامه داد:‌ بر اساس برنامه های رییس جمهوری برای توزیع درآمد ها، ضریب جینی باید به ۳۴ صدم درصد تقلیل یابد، ضمن اینکه تورم تک رقمی شود و اشتغال نیز ارتقا یابد به نحوی که ۹۵۵ هزار فرصت شغلی در سال باید ایجاد شود؛ البته برای همه این موارد نیازمند تامین مالی و سرمایه گذاری هستیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: تامین رشد ۸ درصدی اقتصاد و ایجاد ۹۵۵ هزار فرصت شغلی نیازمند سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

معاون رییس جمهور ادامه داد:‌ برای تامین ۷۷۰ هزار میلیارد تومان نیز یکی از موارد نظام اعتباری است و باید ۱۹۰ هزار میلیارد تومان در سال از بانک ها تسهیلات دریافت کنیم که ۲۵ درصد از کل منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در سال است.

به گفت وی، نظام بانکی باید برای این امر کار بزرگی را انجام دهد و با آن، نقش نظام بانکی برای تولید و اشتغال مشاهده می شود که اقدامات متعددی از جمله چابک سازی و سلامت نظام بانکی را باید در دستور کار داشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اما مشکلاتی هم فراروی نظام بانکی وجود دارد و هیچ نظام بانکی ایزوله، ملی و بدون ارتباطات بین المللی نمی تواند فعالیت مناسبی داشته باشد؛ البته مردان پرتلاش دیپلماسی دستاورد برجام را فراهم کردند که بر اساس آن محدودیت های صنعت بیمه، صنعت هواپیما، فروش نفت و ... رفع شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000