عضو هیأت مدیره بانک مسکن خبر داد:

واگذاری پروژه بانکداری متمرکز به «ناواکو»

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با تشریح انتظارات این بانک از شرکت فناوری اطلاعات ناواکو، از واگذاری پروژه «بانکداری متمرکز» به این شرکت ظرف ۱۸ ماه آتی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ابوالقاسم رحیمی انارکی در گردهمایی مدیران استانی شرکت فناوری اطلاعات ناواکو، ضمن تقدیر از خدمات شایسته این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات طی حدود یک دهه اخیر و با اشاره به گسترش دامنه فعالیت های ناواکو در سال های اخیر، در عین حال به تشریح برنامه های آتی و انتظارات بانک مسکن از این شرکت پرداخت و گفت: سیاست راهبردی بانک مسکن این است که با وجود ناواکو و دفاتر استانی که طی دو سال اخیر در تمام استان ها راه اندازی کرده است، به مرور تمام سرویس های خدماتی و پشتیبانی از تجهیزات شعب بانک در سراسر کشور را به این شرکت بسپارد که برای این منظور لازم است ناواکو در مسیر ارتقاء کیفیت خدمات گام بردارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه ناواکو یکی از شرکت هایی است که 100 درصد به بانک مسکن تعلق دارد، اما از آنجا که بانک مسکن همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان بوده و در قبال شعب و مدیریت های استانی مسوولیت هایی دارد، واسپاری تمام مسوولیت ها به ناواکو را مشروط به ارتقا توانمندی بیش از پیش این شرکت دنبال می کند.

وی پشتیبانی از تجهیزات سخت افزاری شبکه بانکی در بانک مسکن را یکی از خدماتی برشمرد که همواره قراردادهایی با ارقام سنگین به خود اختصاص می دهد و ابراز امیدواری کرد ناواکو در برنامه های توسعه آتی خود به مرحله ای برسد که این مسوولیت را به صورت تمام و کمال بر عهده بگیرد.

رحیمی انارکی همچنین از برنامه بانک مسکن برای واگذاری مسوولیت تامین و پشتیبانی تجهیزات UPS (رفع اختلالات برق و اتصال برق اضطراری) خبر داد و گفت: این خدمات در حال حاضر توسط یک شرکت بیرون از بانک ارائه می شود که قراردادهای قابل توجهی دارد؛ در حالی که ناواکو در صورت ارتقاء دامنه خدمات می تواند این مسوولیت را نیز بر عهده بگیرد.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به این که در حال حاضر مسوولیت تجهیز و پشتیبانی دستگاه های پوز بانک مسکن و همچنین کیوسک های بانکی بر عهده ناواکو است، خواستار توسعه دامنه این فعالیت به منظور پذیرش مسوولیت دستگاه های خودپرداز (ATM) بانک مسکن شد و افزود: این اقدامات منوط به ارتقاء کیفیت خدمات در دفاتر استانی ناواکو است.

وی از بررسی و رتبه بندی دفاتر استانی ناواکو توسط بانک مسکن به منظور سنجش کیفیت خدمات در آینده نزدیک خبر داد.

رحیمی انارکی با بیان اینکه بانک مسکن انتظار دارد ناواکو در آینده علاوه بر خدماتی که به این بانک ارائه می کند، به سایر بانک ها نیز سرویس دهد، توسعه ظرفیت این شرکت را ضروری دانست و افزود: تجربه ثابت کرده که شرکت هایی که به طور کامل به بانک مسکن به عنوان یک نهاد دولتی وابسته هستند، نمی توانند چندان موفق باشند؛ چرا که ممکن است مقرراتی وضع شود که واگذاری کار به این شرکت ها را محدود کند؛ به ویژه با توجه به تاکید زیادی که بر حمایت از بخش خصوصی وجود دارد. بنابراین آینده نگری لازم است و نباید به دامنه فعالیت هایی که بانک مسکن اکنون به ناواکو واگذار می کند، بسنده شود. البته توسعه فعالیت ها و ارائه سرویس به دیگر بانک ها و موسسات مالی، منوط به تقویت بخش بازرگانی شرکت ناواکو است که اعضای موظف هیات مدیره این شرکت قطعا در این زمینه دقت لازم را خواهند داشت.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن در بخش دیگر سخنان خود به مسوولیت گسترده ای که ظرف امسال و سال آینده بر عهده ناواکو است اشاره کرد و گفت: موضوع بانکداری متمرکز (Core Banking) از برنامه های مهم بانک مسکن است که برای ارائه خدمات در این بخش، ناواکو 1.5 سال فرصت دارد و از این رو باید با یک برنامه ریزی دقیق و چابک به موضوع ورود کند. بانک مسکن نیز حداکثر همکاری را در این بخش با شرکت ناواکو خواهد داشت و با توجه به تصویب هیأت مدیره، مقرر شده ساختمان شماره سه بانک مسکن به این پروژه اختصاص یابد.

وی از تشکیل کمیته راهبری پروژه بانکداری متمرکز در بانک مسکن خبر داد و گفت: به زودی جلسه اول این کمیته برای اتخاذ تصمیمات کلان در راستای تسهیل مسیر اجرای این پروژه برگزار خواهد شد.

رحیمی انارکی پیشنهاد داد: ناواکو ذیل برنامه پنج ساله بانک مسکن که اکنون بر اساس سند چشم انداز 1400 بانک در حال تدوین است، یک برنامه پنج ساله برای خود تهیه کند که در قالب آن، برنامه های توسعه آتی شرکت با دقت هدف گذاری و مسیر تحقق آن مشخص شود؛ ضمن اینکه ذیل این برنامه باید برای دفاتر استانی نیز به طریق مشابه برنامه ریزی شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000