آخرین وضعیت سومین صندوق زمین و ساختمان کشور؛

پیشرفت پروژه ۱۴۴ واحدی صندوق نارون اراک ۵۳ درصد شد

میزان پیشرفت پروژه نارون اراک در کل پروژه ۵۳ درصد، در بلوک یک ۴۶ درصد، در بلوک دو ۵۷ درصد و در بخش محوطه سازی نیز به ۲۲ درصد رسیده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، عملیات ساخت پروژه نارون اراک در منطقه الهیه این شهر در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع و زیربنایی به مساحت 19 هزار مترمربع در سال 95 آغاز شد. زیربنای مفید این پروژه 13 هزار و 400 مترمربع، قیمت کل زمین پروژه حدود 2.5 میلیارد تومان و ارزش پروانه ساخت نیز حدود 1.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

پروژه نارون در 144 واحد و در دو بلوک در حال ساخت است که فعالیت سفت کاری بلوک‌ها به اتمام رسیده است؛ لوله کشی تاسیسات در هر دو بلوک فعال بوده و فعالیت نازک کاری نظیر نماسازی، کاشیکاری و اجرای سقف کاذب بلوک‌ها نیز آغاز شده است.

با توجه به تسریع در اجرای فعالیت‌های سفت کاری هر دو بلوک و فعالیت های محوطه سازی زودتر از برنامه زمان بندی در طول ساخت پروژه، میزان پیشرفت تجمعی ساخت حدود 5.2 درصد بیشتر از پیش بینی پیشرفت تجمیعی است.

بر اساس گزارش فعالیت انجام شده، میزان پیشرفت کل پروژه در مجموع دو بلوک به بیش از 53 درصد رسیده است. گزارش فعالیت‌های انجام شده پروژه به تفکیک هر بلوک منتشر شده که بر این اساس پیشرفت بلوک دو پروژه در حال حاضر حدود 57 درصد است؛ جزئیات اجرای پروژه نارون در بخش‌های مختلف بلوک 2 نشان می‌دهد که میزان پیشرفت پروژه در بخش عملیات بعد از اسکلت 24 درصد و در بخش نماسازی نیز 10 درصد است.

همچنین در بخش تاسیسات زیربنایی نیز میزان پیشرفت در بخش لوله کشی آب پنج لایه سرد و گرم 50 درصد، در بخش لوله کشی فاضلاب و آب باران 85 درصد و در بخش لوله کشی برق طبقات 100 درصد است.

در حوزه عملیات جانبی نیز بخش شیب بندی بام 20 درصد، اجرای عایق سرویس طبقات 15 درصد، ساخت و نصب کمدها 40 درصد و اجرای فوم بتن نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

میزان پیشرفت در بخش نصب سیستم تامین فشار آب 50 درصد و در بخش ساخت و نصب در و پنجره upvc نیز 15 درصد اعلام شده است.

اما بلوک یک پروژه 144 واحدی نارون در حال حاضر 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ این بلوک در بخش عملیات بعد از اسکلت 18 درصد و در بخش نماسازی نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پیشرفت بلوک یک در حوزه تاسیسات لوله کشی فاضلاب و آب باران 70 درصد و در بخش ساخت و نصب دیوارهای پیش ساخته 95 درصد است.

نصب موزاییک طبقات همکف و زیر زمین با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در حال اجرا است؛ لوله کشی برق طبقات 85 درصد، اجرای دیوارهای داخلی 95 درصد، اجرای لوله کشی آتش نشانی60 درصد، اجرای لوله کشی آب سرد 85 درصد و ساخت و نصب کانال کولر نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش نصب در و پنجره 10 درصد و نصب سیستم تامین فشار آب نیز 50 درصد است.

علاوه بر این پروژه 144 واحدی نارون اراک در بخش محوطه سازی 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به طوری که این میزان پیشرفت در بخش‌های ساخت و نصب دیوار محوطه 100 درصد، نصب جدول 80 درصد و اجرای انشعاب فاضلاب نیز 25 درصد است.

بر اساس این گزارش، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن مدیریت صندوق زمین و ساختمان نارون را بر عهده دارد؛ همچنین متعهد پذیره نویس و بازارگردان صندوق نیز شرکت تامین سرمایه بانک است.

نماینده سرمایه گذاران و خریداران پروژه، شرکت مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر از شرکت‌های دارای مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار و حسابرس صندوق نیز حسابدار مستقل موسسه حسابرسی بهمند است؛ همچنین ناظر ساخت پروژه نیز، شرکت آرین محور اراک است.

شایان ذکر است این صندوق پس از صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان «نسیم» و «مسکن شمالغرب» که به ترتیب توسط گروه مالی بانک مسکن برای تأمین مالی پروژه نسیم تهران و شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای تأمین مالی پروژه نرگس رشدیه تبریز تأسیس‌ شده‌اند، سومین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور است.

پروژه 144 واحدی نارون اراک در یکی از قطعه زمین‌های متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند تعریف شده است و پیش‌ بینی شده در 21 ماه عملیات اجرایی به اتمام برسد.

بر اساس این گزارش، «جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران»، «تخصیص منابع سرمایه گذاران به پروژه»، «فروش واحدهای ساختمانی» و «اعطای وجوه بدست آمده به سرمایه گذاران» چرخه فعالیت صندوق‌های زمین و ساختمان هستند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000