پایگاه خبری بانک مسکن خبر می‌دهد:

جدیدترین صورت‌ های مالی نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور

بر اساس حسابرسی انجام شده از وضعیت صورت‌ های مالی صندوق زمین و ساختمان نسیم در غرب تهران، صورت‌ های مالی این صندوق مطلوب است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، صندوق زمین و ساختمان نسیم به عنوان نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور در تاریخ 26 مرداد 93 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و فعالیت پروژه نیز در تاریخ اول مهرماه همان سال آغاز شد.

این پروژه مسکونی 80 واحدی با عنوان «نسیم» در شهرک راه آهن ضلع شمالشرقی پارک چیتگر در زمینی به مساحت 2033 مترمربع در حال ساخت است و بر اساس آخرین گزارش ارائه شده حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اما طبق گزارش ارائه شده از سوی حسابرس مستقل به مجمع صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم، صورت‌های مالی این صندوق سرمایه گذاری شامل ترازنامه و خالص ارزش دارایی‌ها به عنوان بهای تمام شده به تاریخ 31 شهریورماه و صورت‌های سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به پایان شهریور توسط موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت مورد حسابرسی قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش، مسئولیت تهیه صورت‎های مالی و صورت خالص دارایی‌ها بر مبنای بهای تمام شده طبق استانداردهای حسابداری و دستورالعمل‌های اجرایی ثبت و گزارش دهی رویدادهای مالی صندوق‌های سرمایه گاری زمین و ساختمان با مدیر صندوق یعنی شرکت توسعه بازار سرمایه تهران است.

بر پایه این گزارش، حسابرسی انجام شده، شامل اجرای روش هایی برای کسب شواهد حسابرسی درباره مبالغ و دیگر اطلاعات افشاء شده در صورتهای مالی و صورت خالص دارایی ها است.

به نظر این موسسه، صورتهای مالی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسمیم، وضعیت این صندوق در تاریخ 31 شهریور 96 و عملکرد مالی و جریانهای نقدی صندوق را برای سال مالی منتهی به تاریخ مذکور از تمام جنبه‌های با اهیمت طبق استانداردهای حسابداری و دستورالعمل اجرایی ثبت و گزارش رویدادهای صندوق سرمایه گذاری ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار به نحو مطلوب نشان می دهد.

اظهار نظر حسابرس در خصوص نحوه محاسبات ارزش خالص واحدهای سرمایه گذاری بر مبنای قیمت تمام شده به استناد دستورالعمل مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اسناد و مدارک و گزارشهای پشتوانه این محاسبات طی سال منتهی به 31 شهریورماه 96 نیز نشان می دهد موسسه به مواردی که حاکی از وجود ایراد و اشکال با اهمیت در محاسبات مذکور باشد مواجه نشده است.

بر اساس این گزارش، مبلع 12 میلیون و 784 هزار ریال مالیات و عوارض ارزش افزوده سنوات قبل به دلیل معافیت کامل صندوق از مالیات بر ارزش افزوده از بهای تمام شده کار در جریان ساخت کسر و به حساب مطالبات وزارت امور اقتصاد و دارایی منظور شده است.

با توجه به مراتب مذکور از آنجا که وصول مطالبات منوط به تایید وزارت امور اقتصاد و دارایی از طریق مذاکره شرکت با شرکت مسکن گستر (مدیر ساخت پروژه) است، لذا تعیین آثار ناشی از تعیین و تکلیف وضعیت وصول مطالبات بر صورتهای مالی یا اخذ تصمیمات لازم از طرف این وزارت خانه امکان پذیر است.

همچنین بابت عملکرد سال های مالی منتهی به 31 شهریور 95 و 96 به دلیل معافیت مالیاتی ذخیره ای در صورت های مالی لحاظ نشده و عملکرد این سال ها نیز توسط امور مالیاتی بررسی نشده است.

علاوه بر این طبق برگ تشخیصی و دریافتی از بابت مالیات حقوق و تکلیفی سال 1394 مبلغ 104 میلیون ریال و 234 میلیون ریال به شرکت اعلام شده که مورد اعتراض قرار گرفته است. با توجه به موارد مذکور تعیین وضعیت مالیاتی عملکرد سالهای مذکور و سایر بدهیهای مالیاتی شرکت منوط به تایید معافیتهای مقرر و همچنین بررسی به اعتراضات انجام گرفته است.

در عین حال بر اساس گزارش حسابرس، شهرداری تهران از بابت تخلفات ساختمان مبلغ 4 میلیون و 347 میلیون ریال ادعا کرده که شرکت جمعا مبلغ 2 میلیون و 950 هزار ریال از طریق شرکت آرمین تحلیل پرداخت و به حساب پروژه منظور کرده است. لذا تعیین وضعیت بقیه مبلغ مورد ادعا منوط به اظهار نظر مقامات شهرداری یا اخذ هولوگرام موضوع قرارداد است.

گزارش وضعیت و عملکرد صندوق و سایر مسئولیت‌های قانونی و مقرراتی

گزارش وضعیت و عملکرد صندوق که توسط مدیر صندوق تهیه و تایید شده است، توسط موسسه حسابرسی مورد بررسی قرار گرفته است که در این رابطه به اطلاعات و مدارکی که مغایر با صورت‌های مالی صندوق باشد برخورد نشده است.

علاوه بر این، در اجرای ماده 33 دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی توسط حسابرسان، رعایت مفاد قانون مذکور و آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط، در چارچوب چک لیست‌های ابلاغی مرجع ذی ربط و استانداردهای حسابرسی، توسط این موسسه مورد ارزیابی قرار گرفته که به موارد با اهمیتی حاکی از عدم رعایت قوانین و مقرارت مواجه نشده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000