مدیر عامل و هیات مدیره بانک مسکن به استان کرمانشاه سفر کردند

بانک مسکن متولی پرداخت تسهیلات به زلزله زده ها

مدیر عامل بانک مسکن در جریان بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ضمن همدردی با خانواده های روستایی و شهری ساکن غرب کشور، سبد تسهیلاتی بانک عامل بخش مسکن برای کمک به خانوارهای زلزله زده را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر آن که «وظیفه داشتم به عنوان یک شهروند در اسرع وقت برای دست یابی به یک ارزیابی واقع ­بینانه به این منطقه سفر کنم» ، اظهار کرد: علاوه بر آن با توجه به آن که بانک مسکن به عنوان یک بانک مردمی به صورت تخصصی در حوزه مسکن فعالیت دارد، وظیفه ایفای نقش برای کمک به افراد زلزله زده دو چندان می ­شود. صبح امروز مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن با سفر به استان کرمانشاه، وضعیت مناطق زلزله ­زده و همچنین روند امداد رسانی و بازسازی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر عامل بانک مسکن در استان کرمانشاه و در جمع زلزله­زده ­ها گفت: بانک مسکن به دولت اعلام کرد آمادگی پذیرش عاملیت پرداخت تمامی تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده را دارد با این حال بانک مرکزی ترجیح داد چند بانک بزرگ دیگر هم در این حوزه همکاری داشته باشند.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد از مجموع تسهیلاتی که دولت برای پرداخت به زلزله ­زده های استان کرمانشاه پیش ­بینی کرده است توسط بانک مسکن پرداخت خواهد شد، گفت: در این زمینه با هماهنگی انجام شده با شرکت بیمه طرف قرارداد بانک مسکن توانستیم به یک توافق مناسب برای پرداخت خسارت زلزله زده برسیم.

بت شکن با اشاره به سبد تسهیلاتی در نظر گرفته شده برای پرداخت خسارت زلزله ­زدگان از سوی بانک مسکن، عنوان کرد: تسهیلات پیش ­بینی شده برای پرداخت زلزله­ زدگان در مناطق روستایی معادل تسهیلات 25 میلیون تومانی با نرخ سود 4 درصد و برای مناطق شهری معادل 35 میلیون تومان با نرخ سود 5درصد است. در عین حال تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی و تعمیر مراکز تجاری رقمی معادل 12 میلیون تومان است.

به گفته ی وی بانک مسکن تسهیلات قرض­ الحسنه با رقمی معادل 10 میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی آسیب ­دیدگان این زلزله در نظر گرفته است.

وی به آمادگی شعب بانک مسکن در شهرستان ­های سرپل ذهاب و قصر شیرین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خوشبختانه شعب بانک مسکن در شهرستان­ های سرپل ذهاب و قصر شیرین آمادگی دارند تا تسهیلات به پرونده ­هایی که بلافاصله توسط بنیاد مسکن تکمیل و به بانک ارجاع می­ شود را پرداخت شود.

مدیرعامل بانک مسکن در پایان، این سفر را فرصتی خواند تا در جریان آن از همکاران بانک مسکن و خانواده­ های آن ها که با وقوع زلزله اخیر دچار آسیب جدی شده بودند بازدید انجام شود و تدارکات اولیه برای کمک به آنها فراهم شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000