جزییات خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری در «تامین سرمایه بانک مسکن»

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن طی گزارشی به ارایه خدمات منحصر به فرد خود به متقاضیان بازار سرمایه و مسکن پرداخت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، برابر قوانین برنامه توسعه کشور، تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند از ظرفیت‌های مالی و فنی بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استفاده و در راستای کاهش فشار بر منابع عمومی دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی و نیز کاهش اتکا به منابع نفتی، از قراردادهای مشارکت عمومی و خصوصی استفاده کنند.
با وجود تاکید بر کاهش اتکای طرح‌های دولتی بر منابع نفتی، از ویژگی‌های منحصر به فرد تامین مالی در پروژه‌های دولتی می‌توان به وجود برخی منابع قانونی در استفاده از ابزارهای تامین مالی، نیاز طرح‌های دولتی به سرمایه‌های بزرگتر و در نتیجه پیچیده‌تر بودن نظام فرآیند تامین مالی و در نهایت عدم الزام سودآوری پروژه‌های دولتی اشاره کرد.
شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با تسلط بر نظام تامین مالی در بازارهای مالی کشور،‌ مشاوره‌های قانونی مورد نیاز در انتشار اوراق بهادار، ایجاد کنسرسیوم تامین مالی و ارائه گزینه‌های توجیه‌ پذیر اقتصادی به نهادهای دولتی متقاضی این خدمات را ارائه می‌کند.
بخشی از خدمات مشاوره‌ای که این شرکت با برخورداری از بدنه کارشناسی و حرفه‌ای که در اختیار دارد، به متقاضیان ارائه می‌کند، خدمات ارزش‌گذاری اوراق بهادار است. شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با استفاده از تئوری‌ها و تکنیک‌های دانش مالی روز و تعهد بر صداقت و تخصص اقدام به ارزشیابی و کشف قیمت منصفانه انواع اوراق بهادار برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی می‌کند. این خدمات شامل برآورد ارزش ذاتی و منصفانه برای انواع دارایی‌های مالی مانند سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت‌های سهامی خاص و انواع اوراق بهادار است. همچنین ارزش‌گذاری حقوق مالی مانند دارایی‌های نامشهود، برند و حق امتیاز در حیطه خدمات مشاوره ارائه شده توسط شرکت تامین سرمایه است.
از آنجا که قدم بنیادین در ایجاد یک کسب‌ و کار جدید یا توسعه کسب‌ و کار فعلی، بررسی دقیق و علمی طرح از جنبه‌های فنی و مالی و اقتصادی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران تنها طرح‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند که یک طرح تجاری قوی و منطقی برای آن تهیه شده باشد، تدوین نطرح تجاری اولین قدم در ایجاد ارتباط میان صاحب طرح و سرمایه‌گذار محسوب می‌شود.
در این راستا شرکت تامین سرمایه خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای در زمینه تدوین گزارش‌های امکان‌سنجی، تهیه برنامه کسب‌ و کار و نیز تدوین گزارش‌های متناسب با نیاز مشتریان برای استفاده از تسهیلات بانکی را ارائه می‌دهد، به این معنا که در صورت تقاضا این گزارش‌ها را تهیه کرده و یا گزارش‌های تهیه شده با این مضمون را بررسی و ارزیابی می‌کند.
مشاوره تملک و ادغام از دیگر خدماتی است که توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ارائه می‌شود. به طور کلی ادغام و تملیک، ابزاری استراتژیک در راستای توسعه و گسترش کسب و کار برای شرکت‌ها محسوب می‌شود. خدمات شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در این فرآیند شامل ارزیابی هدف از ادغام و تملک، بررسی توجیه اقتصادی، ارائه مشاوره به متقاضی در خصوص منافع و زیان‌های احتمالی ناشی از آن، مدل‌ سازی‌های مالی با لحاظ اثرات انجام معامله بر صورت‌های مالی و ارزیابی ریسک‌های بالقوه مالی و عملیاتی، ارزش‌گذاری و پیشنهاد قیمت و ساختار مناسب برای انجام معامله و مذاکره مداوم با نهادهای مرتبط است.
در کنار این خدمات، موضوع طراحی و تجدید ساختار شرکت‌ها نیز از جمله خدماتی است که در قالب خدمات مشاوره توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ارائه می‌شود.
ساختاردهی مجدد نوعی استراتژی شرکتی است که در آن تمامی ساختارهای شرکت اعم از ساختارهای قانونی، عملیاتی و مالکیتی به منظور افزایش سودآوری و یا بهبود علمکرد سازمان در جهت رفع نیازهای فعلی و مواجهه با نیازهای آتی، دوباره سازمان‌‌دهی می‌شود. از دلایل دیگر تجدید ساختار، سهامداری در اثر فرآیند ادغام و یا تملک و حتی واکنش در برابر یک بحران نظیر ورشکستگی است.
خدمات مهندسی مالی و مدیریت ریسک نیز آماده ارائه از سوی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است. این خدمات عبارت است از طراحی، توسعه و نوآوری در ابزار و سیستم‌های مالی شرکت‌ها و کاهش ریسک در راستای افزایش ارزش آنها. در همین خصوص شرکت تامین سرمایه بانک مسکن بسترهای لازم برای ارائه خدمات مربوط به طراحی و انتشار ابزارهای جدید مالی، ارائه روش‌های بدیل در تامین مالی و همچنین شناسایی،‌ اندازه‌گیری و مدیریت انواع ریسک‌های کسب‌ و کار را فراهم کرده است.
شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با دسترسی به تیم‌های حرفه‌ای قادر است خدمات گوناگون دیگری در زمینه پردازش اطلاعات مالی نیز ارائه کند. این خدمات شامل جمع‌آوری، پالایش و پردازش اطلاعات مالی است که به طیف وسیع و متنوعی از مشتریان، از سرمایه‌گذاران تازه‌کار تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و نهادهای دولتی قابل ارائه است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000