مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

تحویل ۴۸ هزار واحد مسکونی به متقاضیان مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۰/۱۸
بیش از ۴۵ هزار واحد در دولت یازدهم و بیش از ۳ هزار واحد در دولت دوازدهم تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

توحید اخلاقی، گفت: ساخت حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر به استان آذربایجان شرقی ابلاغ شده بود که تا کنون بیش از ۱۰۵ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.

اخلاقی با بیان اینکه ۶ هزار واحد تا پایان امسال به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر به دلیل اختلاف تعاونی‌ها با پیمانکاران نیمه تمام مانده است که به سرعت در حال حل و فصل مشکلات این تعاونی‌ها هستیم و با حل و فصل این مشکلات اختتامیه ساخت مسکن مهر تا پایان امسال یا ابتدای سال ۹۷ در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود در خصوص بافت‌های فرسوده استان آذربایجان شرقی گفت: کلان شهر تبریز بیشترین بافت فرسوده را بعداز مشهد و تهران در کشور دارد. در استان آذربایجان شرقی بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که از این مقدار در شهر تبریز ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده و بافت حاشیه‌ای برای مقابله با بلایای طبیعی و زلزله داریم، گفت: شهر تبریز در معرض زلزله قرار دارد و گسل شمال تبریز از کنار منطقه حاشیه شهر تبریز عبور می‌کند لذا برای کاهش تلفات انتقال ساکنین از این سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی در دستور کار قرار گرفته است.

اخلاقی به برنامه‌های در دست اقدام در این‌ باره اشاره کرد و افزود: احداث فضاهای سبز، احداث کتابخانه و احداث ورزشگاه و تاسیسات وزرشی و کلینیک‌های درمانی و احداث فرهنگسرا در برنامه کار قرار دارد که تعدادی از این فضاهای عمومی به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز بعد از جابجایی خانواده‌های حاشیه نشین در همان محل احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ۶ هکتار زمین برای اسکان حاشیه‌ نشین‌ها در اختیار شهرداری تبریز قرار گرفته و کار انتقال ۳ هزار خانوار ساکن در حاشیه شهر در دستور کار است.

اخلاقی ادامه داد: تا کنون ۱۷۱ واحد مسکونی احداث شده و در اختیار حاشینه‌ نشینان قرار گرفته و در این راستا کار احداث ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر آغاز و ساماندهی و ساخت معابر و مراکز عمومی و بلوک‌های آپارتمانی آغاز شده است.

وی به بهسازی و نوسازی در بافت شهر تبریز اشاره کرد و گفت: بهسازی و نوسازی در محدوده اطراف مسجد کبود تبریز، میدان شهید بهشتی و میدان صاحب الامر و اطراف بازار تاریخی شهر تبریز با مشارکت شرکت عمران و بهسازی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجرا و اقدام است.

اخلاقی به صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ نشینی اشاره کرد و بیان داشت: تسهیلات مختلفی از جمله تخفیف در هزینه صدور مجوز ساختمان، تشویقی برای اشتراک آب، گاز و برق و سایر مشوق‌ها در نظر گرفته شده است و مالکانی که علاقمند به بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده هستند می توانند برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند. با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و در راستای سیاست‌های مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی ساخت و سازهای جدید به سمت این محدوده‌ها هدایت خواهد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000