راهکارهای تامین مالی بدون اتکا به نظام بانکی

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۶/۱۱/۰۳
مشاور پولی و بانکی وزیر راه و شهرسازی نقش آفرینی تامین مالی انبوه در نظام تامین مالی را مورد بررسی قرار داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایکاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمدهاشم بت شکن در حاشیه دومین روز از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که در محل برج میلاد تهران برگزار شد، در پنلی به بررسی «نقش آفرینی تامین مالی انبوه در نظام مالی تامین مالی» گفت: ما برای هر نظام تامین مالی یک اصل کلیدی داریم که مختصات یک طرح یا پروژه که یکی از مهمترین پارامترهای آن چرخه عمر پروژه است با شیوه تامین مالی انطباق داشته باشد.
مدیرعامل سابق بانک مسکن ادامه داد: یکی از معضلات نظام مالی ما این است که برای هر پروژه یا طرح خاص، یک راه حل تامین مالی خاص را تعریف کنیم بلکه چون یک راه حل ساده در دسترس و کم هزینه نظام بانکی وجود دارد، همه به راه حل تامین مالی از محل منابع بانکی. روی می‌آورند در صورتیکه در دنیا بر اساس نوع پروژه راه حل تامین مالی مربوطه را طراحی می کنند.
مشاور پولی و بانکی وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر ما در طرحی با ریسک بالا مواجه هستیم علی القاعده بانک نباید ورود کند؛ یا اگر حجم ریالی یک پروژه بالا باشد باید نقش بازار سرمایه در تامین مالی طرح را مورد بررسی قرار دهیم.
بت شکن افزود: ضمن اینکه اگر بازدهی یک طرح پایین باشد در اینجا مشخص است یک سرمایه گذار ورود نمی کند بلکه در این موارد نیاز به ورود بانک توسعه ای باشد؛ در جایی که منفعت اجتماعی وجود دارد در عین حال بازدهی پروژه پایین است تامین مالی می تواند از طریق یک بانک توسعه ای که مسئولیت اجتماعی دارد صورت پذیرد.
این خبر تکمیل می شود...



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000