رحیمی انارکی تشریح کرد

ماموریت فراتسهیلاتی در بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن در سمینار تحلیل بازار مسکن ۹۷ در سالن همایش های ساختمان مرکزی این بانک، ماموریت فراتسهیلاتی بانک طی ۴ سال منتهی به ۱۴۰۰ را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی در این سمینار که باحضور صاحبنظران،کارشناسان و فعالان بخش مسکن برگزار شد؛ با تشریح نقشه 1400 بانک، گفت: مطابق سند مصوب بانک مسکن تا 1400، بنا داریم در کنار اقدامات و ماموریتهایی که «تسهیل فرآیند تأمین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطای تسهیلات جهت تأمین مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن» را محقق می کند، مسیر ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره‌ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان واحدهای مسکونی را نیز منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میاندرآمد و کمدرآمد، تقویت کنیم.
مدیر عامل بانک مسکن تاکید کرد: غالب ماموریت های بانک در این سند، با تأکید بر احیای بافتهای فرسوده و شهرهای میان‌ جمعیتی، تدوین شده است.
رحیمی انارکی در ادامه به تشریح 10 هدف بانک مسکن برای تحولآفرینی در نظام تامین مالی مسکن طی 4 سال پیش رو پرداخت و گفت: افزایش سهم از تامین مالی بخش مسکن و توسعه شهری، تقویت ظرفیت تسهیلات‌دهی و توان مالی بانک، سامان‌دهی انواع تقاضا در بخش مسکن و توانمندسازی مالی خانوارهای فاقد مسکن به ویژه گروه‌های کم‌درآمد (با هدف دستیابی آنان به خانه‌های متناسب با درآمد)، مدیریت بهینه ریسک و اداره اقتصادی بانک، تقویت سلامت، شفافیت و انضباط، ایجاد سازمان یادگیرنده و توسعه سرمایه‌های انسانی، سازمانی و اطلاعاتی، برتری در ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره به فعالین بخش مسکن، افزایش مستمر بهره‌وری و چابکی سازمانی و بهبود فرآیندهای کلیدی بانک با بهره‌گیری از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات، بهبود نوآوری در محصولات، خدمات و ابزارهای مالی- بانکی و همچنین ارزش‌آفرینی مستمر برای کلیه ذی نفعان به ویژه مشتریان بانکی از جمله اهدافی است که بانک مسکن در راستای آنها به ارایه خدمات خواهد پرداخت. البته در این مسیر، بانک مسکن همواره به رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای بانکی، مسئولیت‌پذیری در ارائه خدمات کارآمد به مشتریان و پایبندی به مسئولیت‌های اجتماعی متعهد می ماند.
به گزارش خبرنگار هیبنا، مدیر عامل بانک مسکن افزود: در برنامه ریزی های انجام شده، «نسبت تسهیلات خرید مسکن به قیمت واحد مسکونی منطبق با الگوی مصرف»، رقمی معادل 50 درصد آن هم به شکل پرداخت تسهیلات دارای نرخ سود پایین و اقساط در استطاعت جامعه هدف تعیین شده است به گونهای که تأمین مالی اولین مسکن کلیه خانوارهای میان‌درآمدی (به ویژه زوج‌های جوان) از طریق صندوق‌های پس‌ انداز با اتخاذ تدابیر لازم جهت جبران کسری آن و تعادل منابع و مصارف، انجام گیرد. همچنین تسهیلات ساخت مسکن نیز بصورت هدفمند برای تشویق ساخت و سازهای منطبق با الگوی مصرف (کم متراژ) پرداخت خواهد شد.
جزئیات برنامه هایی که مدیر عامل بانک مسکن در سمینار بازار مسکن 97 از نقشه پرداخت انواع تسهیلات در سال آینده اعلام کرد نشان می دهد: بانک مسکن به عنوان بانکی که بیشترین نقش را در مقایسه با سایر بانک ها در تامین مالی بخش مسکن و ساختمان دارد، در سال آینده 474 هزار فقره تسهیلات ساخت و خرید پرداخت می کند.
این در حالی است که بانک مسکن در سال گذشته 354 هزار فقره تسهیلات ساخت و خرید مسکن به بازار ارایه کرد.
بر این اساس تعداد تسهیلات ساخت و خرید مسکن پرداختی در سال 1400 مطابق سند مصوب بانک مسکن به 712 هزار فقره خواهد رسید که نقش بسزایی در رونق بخشی به بازار مسکن به شکل غیرتورمی ایفا خواهد کرد.
در سال آینده، تعداد تسهیلات خرید مسکن قابل پرداخت به متقاضیان جامعه هدف اندکی بیشتر از تسهیلات ساخت خواهد بود.
بانک مسکن در سال 97 با پرداخت 60 هزار فقره تسهیلات نوسازی، از روند تغییر چهره بافت های فرسوده حمایت ویژه به عمل می آورد. همچنین از محل صندوق های پس انداز مسکن نیز 9 هزار فقره تسهیلات ساخت پرداخت می شود.
در سال آینده، صندوق های پس انداز مسکن 79 هزار فقره تسهیلات خرید مسکن پرداخت می کنند و از محل حساب ممتاز بانک مسکن نیز 80 هزار فقره تسهیلات اوراق ارایه می شود.
مدیر عامل بانک مسکن در این باره گفت:‌ اولویت تأمین مالی پروژه‌های مسکونی واقع در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ضمن ایجاد مزیت برای سازندگان حرفه‌ای دارای صلاحیت و پروانه انبوه‌سازی،‌ تشویق به ساخت واحدهای مسکونی میان متراژ، مصرفی با متوسط قیمت است. در این میان، از ظرفیت‌های بازار سرمایه (ابزارها و نهادها) جهت تقویت تأمین مالی بخش‌های مسکن و ساختمان استفاده خواهد شد و از تکنولوژی های نوین ساخت مسکن که باعث افزایش سرعت و ارتقای کیفیت ساخت و ساز می شود نیز حمایت ویژه به عمل می آید.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000