تحلیل مدیرعامل بانک مسکن از آینده بازار

مدیر عامل بانک مسکن با ترسیم دو نگاه متفاوت به آینده بازار مسکن، چشم انداز این بازار در سال ۹۷ را رونق دست کم تا پایان بهار ۹۷ عنوان کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی در سیمنار تحلیل بازار مسکن در سال 97 که با حضور صاحب­نظرانی همچون حسین عبده­ تبریزی برگزار شد، سناریوی محتمل برای بازار معاملات مسکن در سال آینده را رشد حجم خریدو فروش آپارتمان اعلام کرد.

رحیمی انارکی درباره این سناریو گفت: در حال حاضر 5 پارامتر درونی و بیرونی،‌ بر رفتار بازار معاملات مسکن سال 97 اثرگذار است که شامل موجودی واحدهای مسکونی نوساز، درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی، تمایل تقاضای مصرفی به استفاده از تسهیلات بانکی،‌ بازدهی بازارهای رقیب و همچنین حجم سرمایه­ گذاری­ های ساختمانی می­ شود. این پارامترها به اشکال مختلف بر روند معاملات خرید مسکن در شهرها تاثیر می­ گذارد و بر این اساس، آنچه برای چشم ­انداز بازار مسکن 97 محتمل به نظر می­ رسد آن است که در سال جدید حجم معاملات رشد می­ کند و میزان افزایش قیمت مسکن نیز در حول و حوش نرخ تورم عمومی خواهد بود.

مدیر عامل بانک مسکن در عین حال به تشریح دو نگاه مخالف هم درباره آینده بازار معاملات مسکن پرداخت و گفت: یک نگاه، بازار مسکن سال آینده را دست کم تا ابتدای تابستان 97، رونق مصور می­ کند اما نگاه دیگر به بازار مسکن،‌ تصویری از شکل­ گیری دوباره رکود نسبی در سال آینده ارایه می ­دهد.

رحیمی انارکی درباره چشم ­انداز جهانی قیمت مسکن نیز با استناد به مطالعات بین ­المللی صورت گرفته، گفت: در سال 2018 میلادی، روند نسبی افزایش قیمت مسکن در کشورهای مختلف ادامه پیدا می­ کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000