مدیرعامل بانک مسکن:

قیمت تمام شده ی پول در بانک مسکن ۳ درصد کاهش یافت

مدیرعامل بانک مسکن، در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، از کاهش 3 درصدی قیمت تمام شده ی پول در بانک مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی اعلام کرد: در حال حاضر بهای تمام شده ی پول در بانک مسکن، 17 درصد است و همچنین قیمت تمام شده ی منابع و سپرده ها نیز به کمتر از 13 درصد رسیده است که این ارقام نشان می دهد در حال حاضر تامین منابع و پول نقد برای پرداخت تسهیلات در بانک مسکن با کمترین هزینه نسبت به سایر بانک ها انجام می شود.

رحیمی انارکی تصریح کرد: این دستاورد در شرایطی در بانک مسکن رقم خورده است که ، این بانک نه در سال گذشته و نه در سال جاری هرگز وارد مسابقه ی مخرب افزایش نرخ سودسپرده های بانکی بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نشد.

مدیرعامل بانک مسکن مانده ی سپرده ها در این بانک تا پایان 12 بهمن سالجاری را 68 هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد که 26.6 درصد رشد در سپرده ها نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، در جمع خبرنگاران همچنین گفت: بانک مسکن از ابتدای سال 96 تا 12 بهمن سالجاری ، 13 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات نقد به متقاضیان و فعالان بخش مسکن پرداخت کرد و در ادامه ی سیاست انبساطی پرداخت تسهیلات مسکن که از سال 95 آن را به اجرا درآورده بود، در سالجاری این اقدام بانک مسکن باعث شد، بخش مسکن از رکود خارج شود.

88 درصد از کل تسهیلات نقد پرداختی توسط بانک مسکن در حوزه ی تخصصی مسکن ارایه شده است که مطابق پیش بینی مدیرعامل بانک مسکن، این سهم تا پایان امسال به 90 درصد می رسد.

رحیمی انارکی در ادامه نشست گفت: کل تسهیلات پرداختی با احتساب مبالغ فروش اقساطی تا پایان امسال به 18 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند که در این صورت 5 درصد بیش از سال گذشته خواهد بود.

مدیرعامل بانک مسکن درباره ی سیاست مالی بانک در مواجه با بخش مسکن، گفت: سال گذشته سیاست تقویت بخش عرضه را در دستور کار قرار دادیم که نتیجه ی آن پرداخت 140 هزار فقره تسهیلات ساخت به فعالان ساختمانی بود. اما امسال عمده ی تسهیلات پرداختی در حوزه ی خرید مسکن با اولویت زوجین، خانه اولی ها و ساکنان بافت فرسوده و همچنین ایجاد فرصت برای استفاده از سبد متنوع تسهیلات بانک مسکن بود.

رحیمی انارکی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا 12 بهمن ، 146 هزار فقره تسهیلات خرید مسکن توسط بانک پرداخت شد و تا پایان سال این عدد به 170 هزار فقره می رسد. تعداد تسهیلات خرید مسکن پرداختی در سالجاری ، 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد. همچنین به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداختی خرید مسکن نیز رشد 55 درصدی در سالجاری اتفاق افتاده است.

وی گفت: بانک مسکن در مدت مشابه مورد گزارش ، 62 هزار فقره تسهیلات ساخت نیز پرداخت کرده است. بانک مسکن از ابتدای امسال تا پایان 12 بهمن ، در مجموع 410 هزار فقره انواع تسهیلات مسکن ( ساخت، خرید و تعمیرات) پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن درباره ی عملکرد صندوق پس انداز مسکن یکم نیز گفت: تا کنون 363 هزار فقره افتتاح حساب در این صندوق انجام شده است که 291 هزار فقره ی آن حساب زنده و فعال است. در صندوق پس انداز مسکن یکم ، مانده ی سپرده ها تا کنون 6 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که تا کنون 34 هزار و 300 فقره تسهیلات خرید مسکن از این صندوق پرداخت شده است که 10 هزار فقره ی آن به زوجین داده شده است.

مدیرعامل بانک مسکن درباره ی تسهیلات مسکن مهر نیز گفت: تا کنون 49 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر به متقاضیان مشمول پرداخت شده است و بیش از 3 هزار میلیارد تومان نیز در تعهد بانک برای پرداخت پروژه های در حال ساخت و تکمیل است. همچنین برای یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی مهر، از 2 میلیون و 370 هزار واحد کارت قسط صادر شده و عملیات فروش اقساطی انجام شده است.. با این حال تعیین و تکلیف فروش اقساطی 570 هزار واحد مسکونی مهر به دلیل چالش های مربوط به این واحدها در ابهام قرار دارد.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه درباره ی مباحثی که در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مسکن در مسکن مهر عنوان می شود، گفت: منابع حاصل از بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از سوی تسهیلات گیرندگان تا سال 1405 تعیین تکلیف شده است، بع این معنا که از محل پرداخت اقساط به بانک مسکن ، منابع لازم برای افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن مهر به 40 میلیون تومان و همچنین منابع لازم برای تعادل بخشی به منابع و مصارف صندوق یکم قرار است تامین شود.

رحیمی انارکی درباره ی عملکرد بانک در زلزله کرمانشاه نیز گفت: تا کنون پرداخت تسهیلات بازسازی 9 هزار و 454 واحد مسکونی به بانک مسکن محول شده است که از این تعداد برای 8 هزار و 337 واحد، تشکیل پرونده داده ایم. وی افزود: یک سوم از کل تسهیلات مربوط به بازسازی کرمانشاه توسط بانک مسکن تامین و پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: سیاست بانک مسکن تامین مالی خانه اولی ها و ساکنان بافت فرسوده است. برای این منظور نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از محل پرداخت اوراق با یک و نیم درصد کاهش به 16 درصد رسید. این نرخ به زودی اعلام می شود.


زنجیره خبر

کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000