بانک مسکن برای تامین مالی ساخت ۱۰۰هزار واحد بافت فرسوده آمادگی دارد

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن خواست در زمینه‌های صنعتی‌سازی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین، کاهش زمان ساخت و کاهش هزینه تمام شده پیشرو باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از گروه سرمایه گذاری مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی، با بیان این مطلب بر آمادگی به منظور تامین منابع ساخت 100 هزار واحد در بافت فرسوده از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک با نرخ تک رقمی تاکیدکرد.

مدیرعامل بانک مسکن ضمن تشکر از شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق به دلیل اجرای شایسته پروژه‌های شاخص در بافت فرسوده شهر مشهد، استراتژی‌های جدید گروه سرمایه‌گذاری مسکن را مبتنی بر تمایز عنوان کرد.

وی این تمایز را از طریق صنعتی‌سازی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، کاهش زمان ساخت و به تبع آن کاهش هزینه تمام شده و ارائه گارانتی طولانی مدت در پروژه‌ها بیان کرد و از شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن خواست در این زمینه پیشرو باشد.

رحیمی انارکی افزود: بانک مسکن در ابتدای تاسیس شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن حضور فعال در احیای بافت فرسوده را در سیاست‌های ابلاغی به شرکت در دستور کار قرار داد و از جمله پروژه‌های احداث شده این طرح مجتمع مسکونی جولان همدان است که در سال‌های اولیه تاسیس شرکت به نحو شایسته به اجرا در آمد. از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این حوزه، مجتمع مسکونی زیتون اصفهان است که به عنوان یک الگو در کشور مطرح می شود.

مدیر عامل بانک مسکن در ادامه گفت: نرخ تعریف شده صندوق مسکن یکم در بافت فرسوده 8 درصد تعیین شده که در سایر بافت‌ها این رقم 9.5 درصد است و از محل اوراق حق تقدم پرداخت شده در بافت فرسوده با مصوبه هیات مدیره نرخ آن از 17.5 به 16 درصد کاهش یافته است.

رحیمی انارکی افزود: با مکاتبه با بانک مرکزی مدت بازپرداخت را از 12 سال به 15 سال افزایش خواهیم داد که این موضوع منجر به کاهش اقساط ماهیانه خواهد شد. بانک مسکن اعلام آمادگی کرده است که در مجموع منابع ساخت 100 هزار واحد در بافت فرسوده از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک با نرخ تک رقمی در دوره ساخت پرداخت شود و فروش اقساطی انجام پذیرد که سرمایه‌گذاران با خیال راحت در این امر مهم حضور پیدا کنند.

تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد مقدس در نیز در این مراسم عنوان کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند حمایت ویژه دولت و کاهش بروکراسی تامین منابع مالی دولت فقط باید حمایت ویژه‌ای از نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری انجام داده و بگذارد این کار مسیر خود را طی کند وگرنه با حرف‌هایی که می‌زنیم همانند روسای جمهور پیشین امیدی در دل مردم ایجاد می‌کنیم و اگر طرح درست پیش نرود باعث ناامیدی مردم می‌شود.

شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه باید بروکراسی تامین منابع مالی نوسازی بافت‌های فرسوده کاهش یابد، ادامه داد: در صورت تحقق این مهم، ما در شهرداری مشهد مقدس آمادگی داریم تا با بانک مسکن همکاری کرده و بیشترین منابع بانکی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده مشهد جذب کنیم.

وی افزود: شهر مشهد دارای سه هزار و 800 هکتار بافت فرسوده دارای مسکن ناکارآمد شهری است که بالغ بر یک میلیون و 280 هزار نفر یعنی 40 درصد جمعیت شهر مشهد در این بافت‌ها سکونت دارند.

تقی زاده خامسی ادامه داد: اگر بانک مسکن و سایر دستگاه‌های متولی کنار شهرداری مشهد قرار بگیرند ما آمادگی داریم تا همه امکانات لازم در جهت نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده را در همه مناطق مشهد در اختیار آنها قرار دهیم و با کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی تا دو روز و ایجاد تسهیلات مختلف و در نظر گرفتن مشوق‌های لازم، سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در مشهد را به شدت افزایش دهیم.

در این مراسم با توجه به کلنگ زنی پروژه مسکونی رواق مشهد به مساحت 2731 متر مربع به بهره‌برداری رسید و دو پروژه دیگر شامل پروژه مسکونی محیا به مساحت 1325 متر مربع دارای 64 واحد مسکونی و پروژه مسکونی نارنج به مساحت 1082 متر مربع دارای 50 واحد مسکونی،مقرر گردید شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق مراحل اجرایی این دو پروژه را آغاز کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000