در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالیانه ۹۶ بررسی شد؛

مهمترین دستاوردهای گروه سرمایه گذاری در سال مالی ۹۵ چه بود؟

در آستانه برگزاری مجمع سالیانه گروه سرمایه گذاری مسکن برای سال مالی ۹۶،مهم ترین فعالیت‌های گروه برای سال مالی ۹۵ بررسی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در حالی که طی چند روز آینده مجمع عمومی عادی سالیانه گروه سرمایه گزاری مسکن برای سال مالی 96 برگزار می شود چند شاخص و دستاورد گروه در سال مالی 95 مورد بررسی قرار گرفت.

گروه سرمایه گذاری مسکن توانست رتبه اول شفافیت اطلاعاتی را در میان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران کسب کند. همچنین کسب رتبه برتر سودآوری در جشنواره ملی بهره وری در بین شرکت های ساختمانی، کسب رتبه برتر در سومین کنفرانس بین المللی هلدینگ و گروه شرکت‌ها، کسب گواهی سرآمدی تندیس برنزی مدیریت پروژه در جایزه ملی مدیریت پروژه ایران برای پروژه مجتمع پزشکان اردبیل و کسب رتبه دوم در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات در بین شرکت های ایرانی مهمترین عناوین گروه سرمایه گذاری مسکن در سال مالی 95 بود.

این شرکت توانست در حوزه تامین مالی شرکت ها و پروژه‌ها، نسبت به تعیین تکلیف تمام تسهیلات معوق شرکت‌های تابعه و همچنین تامین مالی بخشی از پروژه های از محل منابع مالی جدید با استفاده از تسهیلات بانک مسکن اقدام کند.

کاهش میانگین نرخ تسهیلات شرکت ها از طریق مذاکرات با بانک های طرف قرارداد، دریافت بیش از 1400 میلیارد ریال تسهیلات جدید برای شرکت های تابعه، تاسیس و اخذ مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند و تاسیس و اخذ مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهر ری از دیگر اقدامات شرکت در حوزه تامین مالی شرکت ها و پروژه ها در سال مالی 95 بود.

در کنار تامین مالی مبتنی بر بدهی، تامین مالی مبتنی بر سرمایه نیز یکی از روش های تامین مالی بنگاه های اقتصادی به شمار می آید. در سال مالی 95 شرکت های سرمایه گذاری مسکن جنوب، تهران، شمالغرب و پردیس بخشی از منابع مورد نیاز خود را از طریق افزایش سرمایه تامین کرده اند.

صندوق های زمین و ساختمان به عنوان یکی دیگر از روش های تامین مالی از مجرای بازار سرمایه از سال مالی 94 در دستور کار گروه سرمایه گذاری مسکن قرار گرفت. در سال مالی 94 پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن شمالغرب در فرابورس ایران انجام شد و از طریق آن اجرای پروژه 96 واحد مسکونی در منطقه رشدیه تبریز تامین مالی شد.

همچنین در سال مالی 95 تاسیس دو صندوق زمین و ساختمان دیگر عملیاتی شد. اولین صندوق جهت تامین مالی پروژه 144 واحدی مسکونی با زیربنای 19 هزار و 837 مترمربع در شهر اراک با نام صندوق زمین و ساختمان مسکن نارون تاسیس شد. صندوق دیگر نیز مربوط به پروژه 295 واحد مسکونی باز زیربنای 32 هزار و 888 مترمربع در شهر ری است. تاسیس این صندوق با نام صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهر ری در سال مالی 95 عملیاتی شد.

گروه سرمایه گذاری مسکن، در سال مالی 95 اجرای 20 پروژه با زیربنای کل 264 هزار و 634 مترمربع را کلید زد که هزار و 264 واحد آن مسکونی است. همچنین در این سال تعداد 87 پروژه با زیربنای کل 2 میلیون و 55 هزار و 508 مترمربع در سبد پروژه های در دست اجرای شرکت وجود داشته که 12 هزار و 542 واحد آن مسکونی بوده است. در سال مالی 95 توسط گروه سرمایه گذاری مسکن 7 پروژه با زیربنای 142 هزار و 476 متر مربع نیز تکمیل شده که 944 واحد آن مسکونی بوده است.

علاوه بر این شرکت در سال مالی 95 برای بهره مندی از خرد جمعی و بهره گیری از تجارب و تخصص ذی نفعان مختلف در تصمیم گیری بهینه امور خود اقدام به تشکیل کمیته های تخصصی با موضوع فعالیت کمیته برنامه و بودجه، کمیته بازاریابی و فروش، کمیته تامین منابع مالی و کمیته سرمایه گذاری کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000