مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن خبرداد:

فعالیت واحد مستقل در گروه سرمایه گذاری مسکن برای ورود به «بافت ناکارآمد شهری»

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به فعالیت واحدی مستقل در این شرکت برای پیگیری و مطالعات نحوه ورود به پروژه های بافت های ناکارآمد شهری، از آمادگی اجرای پروژه های مناطق با نرخ بازدهی ۱۰ درصد خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد رضا امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به سهم کمتر از یک درصدی گروه سرمایه گذاری مسکن از بازار مسکن گفت: حدود 50 پروژه در قالب 5 هزار و 500 توسط گروه سرمایه گذاری در حال حاضر قابل فروش است که 80 درصد از این واحدها مسکونی و 20 درصد مابقی تجاری و اداری هستند.

وی با بیان اینکه پروژه های گروه سرمایه گذاری مسکن به صورت شرایطی و در افق 24 ماهه عرضه می شوند، افزود: پیش فروش پروژه ها در مراحل مختلف ساخت متناسب با نوع پروژه ها متفاوت است اما عموما پیش فروش پروژه ها در مرحله 40 درصد پیشرفت فیزیکی آغاز می شود.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به حساسیت این گروه در تعریف پروژه های جدید، افزود: در همین راستا طی دو سال گذشته یک کمیته تخصصی تحت عنوان کمیته سرمایه گذاری ذیل ستاد گروه فعالیت خود را آغاز کرد.

امینی با بیان اینکه پس از جانمایی و پروژه یابی توسط شرکت های سرمایه گذاری تابعه گروه در سراسر کشور، پروژه مربوطه در کمیته سرمایه گذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، درباره فرایند بررسی پروژه ها افزود: این کمیته متشکل از افراد دارای تخصص‌های متنوع در حوزه های فنی، اقتصادی و مالی و با بهره گیری از کارشناسان داخلی و بیرونی از شرکت به صورت متناوب تشکیل جلسه می دهد.

وی افزود: طرح های دارای توجیه اقتصادی و مالی در سطح استان‌ها پیش از بررسی در کمیته اصلی ، در قالب یک زیرکمیته مورد بررسی قرار می گیرند سپس در صحن کمیته در مورد آنها تصمیم گیری می شود؛ در صورت احراز صلاحیت اجرای پروژه در ابعاد مختلف، اجرای طرح در کمیته تصویب خواهد شد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه تاسیس کمیته سرمایه گذاری باعث جلوگیری از اجرای پروژه‌های و طرح‌های غیر ضرور و بدون توجیه اقتصادی شده است ادامه داد: طی سال های مالی 95 و 96 کمیته سرمایه گذاری گروه 22 پروژه را برای اجرا تصویب کرده که 2500 پروژه با متراژ ناخالص حدود 500 هزار مترمربع و متراژ خالص 200 هزار مترمربع را شامل می شود.

امینی افزود: پروژه های تصویب شده در کمیته سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور قرار دارند به طوریکه در همدان، زاهدان، قم، تبریز، تهران، مناطق شمالی و جنوبی کشور جانمایی شده اند.

مدیرعامل این شرکت انبوه سازی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ورود این شرکت به پروژه های نوسازی بافت های ناکارآمد شهری، گفت: در همین زمینه یک واحد مستقل در گروه سرمایه گذاری برای پیگیری و شناسایی این مناطق برای ورود گروه به نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی این مناطق تشکیل شده است.

وی با اشاره به آمادگی گروه سرمایه گذاری مسکن به اجرای پروژه های نوسازی سکونتگاه های غیررسمی، تصریح کرد: این شرکت آماده اجرای این پروژه ها با نرخ بازدهی در حد هزینه تامین مالی اجرای پروژه است به طوری که اگر پروژه ای در بافت های ناکارآمد شهری دارای نرخ بازدهی حداقل 10 درصد باشد آماده ورود به نوسازی خواهیم بود.

امینی یادآور شد: این شرکت تا کنون در جهت نوسازی بافت‌های ناکارآمد در شهرهای اردبیل، زنجان، ارومیه، اصفهان، یزد و اخیرا منطقه سیروس پایتخت گام برداشته است.

بر اساس این گزارش، گروه سرمایه گذاری مسکن اخیرا در اجرای پروژه بهسازی 100 واحدی منطقه سیروس تهران به عنوان توسعه گر و سازنده با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی وارد شده است. این شرکت از طریق مشارکت با شهرداری‌ها، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و مالکان واحدهای این مناطق فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در بافت‌های ناکارآمد شهری را شناسایی می کند و پس از انجام مطالعات کارشناسی نسبت به تامین مالی و سرمایه گذاری بخشی از پروژه اقدام می کند.

لازم به ذکر است؛ پروژه سیروس تهران یکی از پروژه های موفق در اجرای نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری خواهد بود چرا که در فرایند اجرای این پروژه با نوع معماری طراحی شده، تلاش شده تا حس همسایگی و صمیمیت‌های زندگی‌های گذشتگان همچنان باقی بماند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000