شهریاری مطرح کرد؛

بازآفرینی شهری؛ راهکارها و برنامه ها/ بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۲/۰۲
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت برای بازآفرینی شهری ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از صدا و سیما، سید کمال الدین شهریاری در برنامه تیتر امشب، اظهار کرد: در طول ۱۰ سالی که بازآفرینی شهری باید در ۲۷۰۰ محله و ۵۴۳ روستا و شهر اتفاق بیفتد مبلغ ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و قرار است سالانه ۲۷۰ محله مورد بازآفرینی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، در سال اول ۲۳ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده که تلاش می کنیم نزدیک به این رقم در بودجه نهایی دست یابیم.

شهریاری افزود: آنچه که وظیفه دولت است بیشتر در زمینه زیرساخت ها و خدمات و نیز بخش یارانه ای است که به بانک ها داده می شود تا نرخ سود و تسهیلات کاهش یابد. در تلاشیم تا دستگاه هایی که زیرساخت ها را ارائه می دهند بیایند و از اعتبارات داخلی خود برای ارائه خدمات مشارکت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بافت های ناکارآمد شهری که بافت فرسوده و نیز سکونت گاه های اطراف شهری را شامل می شود، بافت فرسوده ناپایداری بنا و به دنبال آن ناایمنی، کوچه های باریک و نفوذ ناپذیر، ریزدانگی قطعات، کمبود خدمات را شامل می شود از این رو در پکیج بازآفرینی شهری در تلاشیم تا با یک برنامه کالبدی و با پیوست اجتماعی این محله ها را نوسازی کنیم.

وی افزود: از جمله این کارها این است که ریزدانگی و قطعات کوچک را تجمیع کرد، معابر گشاده شود تا ماشین های امدادی و خدماتی به راحتی عبور و مرور کنند تا معضلات اجتماعی این مناطق به حداقل برسد.

شهریاری گفت: در این بافت های فرسوده بیشتر خانوارهای فردی و مردها زندگی می کنند نه خانواده که در این محله ها جرم و فساد رشد چشمگیری می یابد و با این سلسله از بازسازی ها معضلات به حداقل می رسد و با اجرای این طرح تعلق خاطر افزایش و آلودگی های زیست محیطی نیز کاهش می باید.

وی افزود: مدیریت این طرح مهم تر از منابع آن است اگر بتوانیم مالکان خرد را به مشارکت در ساخت تشویق کنیم این طرح با سرعت بیشتری اصلاح می شود بنابراین بانک ها با ارائه تسهیلات تشویقی می توانند بسیار موثر باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۲۰ درصد از مساحت شهری ما در بافت فرسوده و بیش از ۳۰ درصد از مردم نیز در این بافت ها زندگی می کنند، افزود: دولت باید مدیریت کلان این طرح را بدست گیرد و با ارائه مزیت های نسبی در این مناطق سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این مناطق ترغیب کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000