مدیر شعب استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

تحریک تقاضای مسکن، باز آفرینی شهری با احیای بافت فرسوده و ناکار آمد، از اولویت های بانک مسکن

تحریک تقاضای مسکن، باز آفرینی شهری با احیای بافت فرسوده و ناکار آمد، از اولویت های بانک مسکن در سال ۹۷ است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، جلال الدین سلیمی مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر پرداخت 2 هزارو 504 میلیارد ریال برای ساخت چهار هزارو 588 واحد مسکونی در سال 96 در استان کردستان گفت : تحریک تقاضای مسکن، باز آفرینی شهری با احیای بافت فرسوده و ناکار آمد از اولویتهای بانک مسکن در سال 97 است.

سلیمی در این نشست به پرداخت تسهیلات به انبوه سازان در راستای سیاست های دولت و وزارت راه و شهرسازی جهت تحریک و توسعه فعالیت های تولید مسکن اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی های انجام شده، در سال 97 ، تحریک تقاضای مسکن، باز آفرینی شهری با احیای بافت فرسوده و ناکار آمد از اولویتهای بانک مسکن خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح 26 هزار حساب صندوق مسکن جوانان و حساب صندوق مسکن یکم در شعب استان کردستان، افزود: بانک در سال جاری 2 هزار و 504 میلیارد ریال برای چهار هزار و 588 واحد مسکونی کردستان تسهیلات پرداخت کرد که این میزان شامل 123 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک، 508 میلیارد ریال بدون سپرده و یک هزار و 706 میلیارد ریال نیز تسهیلات تکلیفی بانک در حوزه مسکن مهر ، بافت فرسوده، مسکن روستایی و اقشار خاص است.

سلیمی کاهش سه درصدی بهای تمام شده پول، رشد 27 درصدی سپرده‌گذاری، تأمین ابزارهای مالی تأمین مسکن، ایجاد مرکز توسعه کارآفرین در حوزه مسکن، اعطای 45 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، اهدای پایین ترین نرخ تسهیلات بافت فرسوده را بخشی از موفقیت‌های بانک مسکن در سطح ملی در سال 96 عنوان کرد و ابراز داشت: پرداخت یک هزار و 34 فقره تسهیلات قرض الحسنه از دیگر اقدامات بانک مسکن در سال جاری است که 904 فقره تسهیلات ازدواج و 130 مورد نیز در سایر بخش ها به خصوص اشتغال و کارآفرینی اقشار کم درآمد بوده است.

به گفته وی، حدود 95 درصد از تسهیلات پرداختی بانک مسکن در سال جاری مختص خرید و بهسازی و نوسازی مسکن بود که سه هزار و 200 واحد از چهار هزار و 588 واحدی که تسهیلات دریافت کرده اند در حوزه مسکن مهر بودند.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان یادآور شد: در ابتدای سال جاری 10 هزار و 700 واحد مسکن مهر با وام تقسیط نشده در استان وجود داشت که هم اکنون به هفت هزار و 500 واحد کاهش یافته است و در نظر داریم سال 97 این تعداد نیز به مرحله تقسیط برسند.

وی با بیان اینکه یک هزار میلیارد ریال از 18 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده این بانک در کردستان به صورت معوقه است، گفت: 63 درصد از معوقات مربوط به تسهیلات مشارکت و فروش اقساطی روستایی است که امیدواریم با همکاری سازمان های ذیربط و مسئولان استانی بتوانیم با وصول این مطالبات ، تسهیلات بیشتری به روستائیان عزیز در راستای مقاوم سازی مسکن انان پرداخت کنیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000