۱۰ درصد از شرکت سرمایه گذاری الوند در بازار اول فرابورس عرضه شد

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند در بازار اول فرابورس در سال مالی ۹۵ انجام شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، یکی از اهداف گروه سرمایه گذاری مسکن در واحد «سرمایه گذاری» در راستای استراتژی های کلان شرکت، پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه است.
بر اساس بند ششم از یازده استراتژی تبیین شده توسط گروه سرمایه گذاری مسکن، افزایش سودآوری شرکت بالاتر از سود انتظاری و تبدیل سهام شرکت به جذابترین سهم صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات بازار سرمایه در دستور کار این گروه قرار گرفت.
این مهم در کنار بهره مندی از مزایای پذیرش در بازار سرمایه برای شرکت های تابعه، شفافیت اطلاعاتی و به روز کردن ارزش دارایی های شرکت را به همراه خواهد داشت.
در این راستا تا پایان سال مالی 94 عرضه سهام 5 شرکت تابعه در بازار سرمایه صورت پذیرفت، همچنین در سال مالی 95 عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند در بازار اول فرابورس ایران انجام شد.
پس از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، شمال شرق، شمال غرب، پردیس و زاینده‌رود، این ششمین شرکت از زیر مجموعه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن با نماد «ثمسکن» است که در بازار سرمایه عرضه می‌شود.
شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران در سال 1390 به سهامی عام تبدیل و با نماد «ثتران» وارد بازار فرابورس شد؛ همچنین شرکت سرمایه گذاری مسکن شرق موفق شد در سال 1390 به سهامی عام تبدیل و با نماد «ثشرق» در بازار فرابورس عرضه شود.در ادامه نیز این شرکت در سال 1393 به بازار بورس تهران منتقل شد. شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود با نماد «ثرود» نیز با تبدیل به سهامی عام 3 سال پیش در سال 93 در بازار فرابورس پذیرفته و عرضه شد.
شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس نیز در سال 1393 به عنوان سهامی عام با نماد «ثپردیس» در فرابورس عرضه شد.
علاوه بر این ارائه گزارشات تحلیلی بازار سرمایه، تاسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون، تاسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهر ری، به روز رسانی و ارائه گزارشات فصلی ارزش روز دارایی های گروه شرکت های تابعه و برنامه ریزی افزایش سرمایه شرکت های تابعه و گروه اهم فعالیت های مدیریت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مسکن در سال مالی گذشته بوده است.
در عین حال پس از بررسی جایگاه شرکت سرمایه گذاری مسکن در صنعت انبوه سازی در کنار سایر رقبا و فعالان در این عرصه، گروه سرمایه گذاری مسکن در میان 21 شرکت پذیرفته شده در بازار سرمایه، در صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات توانست جایگاه نخست را از نظر ارزش بازار به خود اختصاص دهد.
در کنار این صندوق های زمین و ساختمان به عنوان یکی دیگر از روش های تامین مالی از مجرای بازار سرمایه از سال مالی 1394 در دستور کار گروه سرمایه گذاری مسکن قرار گرفت به طوریکه در همان سال پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن شمال غرب در فرابورس ایران انجام شد و از طریق آن اجرای پروژه 96 واحدی مسکونی در منطقه رشدیه تبریز تامین مالی شد.
همچنین در سال مالی 95 تاسیس دو صندوق زمین و ساختمان دیگر نیز عملیاتی شد. نخستین صندوق جهت تامین مالی پروژه 144 واحد مسکونی با زیربنای کل 19 هزار و 837 مترمربع در شهر اراک به نام صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون تاسیس شد.
علاوه بر این صندوق دیگر مربوط به پروژه 295 واحدی مسکونی با زیربنای 32 هزار و 888 متر مربع در شهر ری است که تاسیس این صندوق با نام «صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهر ری» در سال مالی 1395 عملیاتی شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000