مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن اعلام کرد:

دو خبر خوش به خریداران مسکن

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن به خریداران مسکن خبر داد تسهیلات بدون سپرده مکمل تسهیلات خرید مسکن و همچنین تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی جعاله مسکن امسال نیز در اختیار خریداران مسکن قرار می گیرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل بخش مسکن از سال گذشته پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی جعاله مسکن را آغاز و تا پایان سال گذشته پرداخت آن را به متقاضیان دریافت این نوع از تسهیلات تمدید و در عین حال اعلام کرد: در صورتی که منابع تامین کننده تسهیلات جعاله همچنان در اختیار باشد در سال 97 نیز پرداخت تسهیلات جعاله مسکن با سقف 20 میلیون تومان ادامه پیدا خواهد کرد. قطعی نشدن ادامه پرداخت تسهیلات جعاله مسکن با سقف 20 میلیون تومان در سال 97 در روزهای اخیر این نگرانی را میان خریداران مسکن ایجاد کرده بود که ممکن است پرداخت این تسهیلات با سقف 20 میلیون تومان در سال جاری متوقف شده باشد.
از این رو محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در پاسخ به نگرانی این گروه از متقاضیان خرید مسکن اعلام کرد: در سال 97 نیز تسهیلات 20 میلیون تومانی جعاله همچنان می تواند مورد استفاده خریداران مسکن قرار گیرد چرا که این تسهیلات همزمان با تسهیلات خرید مسکن قابل دریافت است.
به گفته وی اگر متقاضی خرید مسکن از هر کدام از تسهیلات بانک مسکن شامل تسهیلات اوراق مسکن یا تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده کرده باشد می تواند به صورت همزمان تسهیلات جعاله مسکن را نیز دریافت کند. هر دو تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و اوراق مسکن به دو صورت انفرادی و زوجین در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
وی ادامه داد: علاوه بر تسهیلات جعاله مسکن، پرداخت تسهیلات بدون سپرده مکمل تسهیلات خرید مسکن نیز در سال 97 از سوی بانک مسکن ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در توضیح این نوع از تسهیلات به خریداران مسکن تصریح کرد: از سال گذشته متقاضیان دریافت تسهیلات اوراق مسکن به صورت انفرادی علاوه بر دریافت مبلغ 60 میلیون تومان تسهیلات از طریق خرید اوراق، امکان دریافت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده مکمل و همچنین ۲۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله مسکن را داشتند که به این ترتیب سقف تسهیلات انفرادی اوراق مسکن به 90 میلیون تومان می رسید.
وی اضافه کرد: همینطور متقاضیان دریافت تسهیلات اوراق مسکن به صورت زوجین نیز علاوه بر دریافت 100 میلیون تومان تسهیلات از طریق خرید اوراق مسکن، امکان دریافت 20 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده مکمل تسهیلات خرید مسکن و همچنین 20 میلیون تسهیلات جعاله مسکن را داشتند که جمعا تسهیلات خرید مسکن به این گروه از متقاضیان به رقم 140 میلیون تومان می رسید. ضمن آنکه تسهیلات اوراق مسکن در یک بازه زمانی کوتاه مدت ( حداکثر 45 روزه) در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.
مرادی تاکید کرد: با تصمیم بانک مسکن این نوع تسهیلات یعنی تسهیلات بدون سپرده مکمل خرید مسکن نیز در سال جاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، به نظر می رسد ادامه پرداخت این دو نوع تسهیلات در سال جاری به متقاضیان خرید مسکن می تواند نقش مهمی در ارتقای قدرت خرید آنها از یک سو و همچنین ورود متقاضیان مصرفی به بازار را داشته باشد


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000