آغاز همایش شهر جدید، شهر هوشمند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۱/۲۱
همایش «شهر جدید,شهر هوشمند» صبح امروز با حضور مقامات عالی رتبه وزارت راه و شهرسازی ,سفیر کره جنوبی و یک هیات دولتی از این کشور،‌ در تهران آغاز شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این همایش اعلام کرد: موضوع انتقال پایتخت اداری ایران در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که قصد داریم از تجربیات کره جنوبی در این زمینه بهره مند شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این همایش تاکید کرد: دولت ایران سیاست توسعه متفاوت شهرهای جدید ایران که در حال حاضر تعداد آنها کمتر از 20 شهر است را در دستور کار خود دارد. برای این منظور، قصد داریم نسل نو شهرهای جدید را در اطراف شهرهای بزرگ به عنوان مرکز توام کار و زندگی ایجاد کنیم اما این بار، قبل از هر اقدام عملیاتی، سراغ تجربه­ های موفق جهانی خواهیم رفت که یکی از این تجربه ­ها به کشور کره برمی­ گردد.

در حال حاضر 16 شهر جدید فعال در کشور وجود دارد که حدود 400 هزار واحد مسکونی مهر طی سال­ های اخیر در‌ آنها ساخته شده است.

مشکل اصلی شهرهای جدید فعلی در ایران، خوابگاهی بودن آنها به دلیل عدم برنامه ریزی برای ایجاد مراکز شغلی در آنها است.

نسل نو شهرهای جدید در کره، پیوند مدرن بین محیط کسب و کار و محله­ های مسکونی ایجاد کرده است که عامل پیوند آن، کسب و کارهای نوین از جمله استارت­آپ­ ها هستند.

این گزارش تکمیل خواهد شد.


زنجیره خبر


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000