منافع احداث شهرهای جدید هوشمند برای مردم است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۱/۲۱
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: موضوع انتقال پایتخت اداری از تهران هم اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است که قصد داریم از تجربیات کره جنوبی در این زمینه بهره ­مند شویم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، حبیب اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی، در همایش شهرجدید، شهر هوشمند که با حضور مقامات عالی رتبه وزارت راه و شهرسازی و یک هیات دولتی از کره جنوبی برگزار شد، گفت: کره جنوبی تجربیات ارزشمندی در حوزه توسعه شهرهای جدید به ویژه شهرهای جدید هوشمند دارد که در مقطع فعلی با توجه به نیاز کشور ما به این تجربیات، قصد داریم با برگزاری دوره­های آموزشی مشترک، ‌از آنها بهره بگیریم.

طاهرخانی با اشاره به سابقه همکاری ایران و کره در زمینه ­های مختلف اقتصادی و سیاسی افزود: حضور کره جنوبی در اقتصاد کشورمان سابقه­ای در حدود نیم قرن دارد که تا کنون منشاء خیر و برکت بوده است.

وی با اشاره به رشد شتابان شهرنشینی در ایران گفت:‌ بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن مربوط به سال 95، جمعیت شهری کشور به حدود 74 درصد افزایش پیدا کرده که این میزان جمعیت شهری در دنیا کم سابقه است و نشان می دهد طی سه دهه گذشته، ایران روند شتابانی را به لحاظ رشد شهرنشینی تجربه کرده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: چالش­های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی شهرها بخصوص کاهش تاب ­آوری شهرهای بزرگ نتیجه همین رشد شتابان شهرنشینی بوده است. از این رو، توسعه متفاوت شهرهای جدید به یک ضرورت مهم برای کشور تبدیل شده است.

طاهرخانی با اشاره به سه دهه تجربه کره جنوبی در اجرای سیاست­ ساخت و توسعه شهرهای جدید افزود: سیاست توسعه شهرهای جدید همزمان در کره جنوبی در دهه 90 آغاز شد و اخیراً بازنگری در این سیاست در کشور کره باعث ریل­ گذاری جدید برای شهرهای جدید در این کشور شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجربیات گسترده کره جنوبی در توسعه شهرهای جدید به خصوص شهرهای جدید هوشمند خاطرنشان کرد: کره جنوبی بعد از یک دهه از شروع سیاست ساخت شهرهای جدید،‌ رویکرد توسعه این شهرها از صرفاً شهرهای برای سکونت به شهرهای برخورداری از همه کارکردهای شهری تغییر داد و ما اکنون قصد داریم از تجربه این کشور برای کیفی­ سازی و توسعه مناسب شهرهای جدید در ایران بهره ­مند شویم.

به گزارش هیبنا، هیات کره ­ای، به مدت دو روز برای مدیران شهرهای جدید ایران، دوره ­های آموزشی انتقال تجربه برگزار می­ کند.

سفیر کره جنوبی در ایران نیز با حضور در این همایش اعلام کرد: منافع احداث شهرهای جدید هوشمند متعلق به مردم خواهد بود و این طرح، پروژ­ه ­های سودآور برای دولت­ها تعریف نمی­ کند.

کیم هونگ سون اظهار امیدواری کرد: تحکیم روابط اقتصادی و سیاسی ایران و کره در جهت انتقال تجربه در زمینه ساخت شهرهای جدید هوشمند در ایران منجر شود.


زنجیره خبر

کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000