بانک مسکن ارائه می‌دهد:

خدمات تامین مالی از بازار سرمایه برای مشتریان بانکداری شرکتی

بانک مسکن به مشتریانی که از خدمات بانکداری شرکتی این بانک برخوردار می‌شوند، در صورت تقاضا، خدمات تامین مالی از بازار سرمایه را به آنها ارائه می‌کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در کنار خدمات و اعطای تسهیلات از محل بازار پول برای دریافت کنندگان خدمات بانکداری شرکتی بانک مسکن، ارائه خدمات تامین مالی از طریق بازار سرمایه نیز با هماهنگی با اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن به متقاضیان قابل ارائه است.

در صورتی که مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن مایل به استفاده از این امکان باشند، به منظور تعیین بهترین روش تامین مالی از طریق بازار سرمایه به آنها خدمات مشاوره ارائه می‌شود. روش‌های متفاوتی اعم از انتشار اوراق صکوک، اجاره، صکوک مرابحه، اوراق مشارکت، گواهی سپرده خاص و نظایر آن قابل استفاده است که بهترین نوع بر اساس اینکه منابع مالی تامین شده برای چه منظوری قرار است مورد استفاده قرار گیرد، توسط بانک مسکن به متقاضی پیشنهاد می‌شود.

در گام بعدی فرآیند متعارف تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شده و پذیره‌نویسی توسط بانک مسکن صورت می‌گیرد، ضمن اینکه خدمات بازارگردانی انواع اوراق نیز ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش برای مشتریان بزرگ بانک مسکن که از خدمات بانکداری شرکتی این بانک استفاده می‌کنند، تامین مالی پروژه‌ها از طریق ایجاد صندوق پروژه و یا صندوق‌های زمین و ساختمان و مدیریت دارایی‌ها حسب مورد انجام می‌شود. به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ ساختمانی می‌توانند با تشکیل صندوق زمین و ساختمان ضمن گردآوری منابع مالی برای احداث پروژه‌های ساختمانی به ویژه آپارتمان‌های مسکونی، شرایطی را فراهم کنند تا افراد بتوانند سرمایه خرد خود را در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند و از منافع احتمالی آن در سال‌های آتی برخوردار شوند. از آنجا که این سرمایه‌ها از محل بورس جذب می‌شود، خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری این قبیل صندوق‌ها از بازپرداخت اصل و سود حاصل از این فعالیت اقتصادی با توجه به اخذ مجوزهای مربوطه اطمینان خواهند داشت و از این رو صندوق‌های زمین و ساختمان و به طور کلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی برای جذب سرمایه پیش‌روی مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن به تناسب جنس فعالیت اقتصادی آنها است.

ارائه خدمات کارگزاری در حوزه معاملات، سهام، کالا و غیره در کنار ارائه مشاوره‌های لازم و نیز خدمات تخصصی دیگر همچون ارزش‌گذاری اوراق بهادار شامل برآورد ارزش ذاتی انواع دارایی‌های مالی همچون سهام نیز از سوی بانک مسکن به مشتریان بانکداری شرکتی ارائه می‌شود.

از دیگر خدمات بانک مسکن در این حوزه، آماده کردن شرکت‌های سرمایه‌پذیر به منظور اخذ پذیرش از سازمان بورس و اوراق بهادار و درج نام آنها در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و نیز بازاریابی اوراق بهادار است.

به منظور دریافت این خدمات به مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن، تقاضای موضوع باید از طریق مدیریت شعب به اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک منعکس و ارجاع شود.

با مصوبه هیات مدیره بانک مسکن در خصوص اجرای گام به گام بانکداری شرکتی در این بانک، خدمات بانکداری شرکتی در حال حاضر در شعب منتخب شامل شعب مرکزی شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اراک، اهواز، کرج و در تهران در شعبه مستقل مرکزی و شعب میرداماد، ونک و سعادت‌ آباد ارائه می‌شود.

مشتریان بزرگ بانک مسکن که واجد شرایط دریافت خدمات بانکداری شرکتی شناخته شوند می‌توانند از خدمات تخصصی مربوط به بازار سرمایه نیز علاوه بر خدمات منحصر به فرد بانک مسکن در زمینه بازار پول برخوردار شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000