رییس بیمه مرکزی:

نفوذ بیمه به ۲.۳درصد رسید

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۰۱/۲۷
رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نفوذ بیمه به ٢.٣درصد رسیده است، گفت: صدور بیمه عمر در سال گذشته ۳۰درصد رشد داشت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس و بیمه گفت: بدیهی است بدون یک نظام کارآمد تامین مالی، دسترسی به رشد بالای اقتصادی و توسعه پایدار ممکن نیست.
وی ادامه داد: باید تناسب لازم بین عملکرد و میزان رشد توسعه هر یک از ارکان بازار بین بانک، بیمه و بورس برقرار شود.لذا نظام تامین مالی کشور بایستی نظامی همگن و متقارن داشته باشد.
همتی گفت:سطح کارآمدی نظام تامین مالی به بانک، بورس و بیمه برمی گردد و بدیهی است که این چنین نظامی منجر به رشد اقتصادی می شود؛ بر این مبناتصمیم گیری هر یک از این ارکان بر روی سایر رکن ها اثرگذاراست و البته رشد هر رکن نیز کارامدی بازار را نشان می دهد.
وی افزود: امیدواریم بین بورس و بیمه هماهنگی و تناسب بیشتر شود و البته باید به رکن بعدی به عنوان هماهنگی این سه رکن نیز توجه کرد. بیمه البته عامل ارتقا رشد و آرامش در کشور است و مدیریت ریسک مالی را به عهده دارد.
همتی در ادامه گزارشی از عملکرد صنعت بیمه در سال گذشته ارایه داد و افزود:سال 96 با رشد 21 درصدی حق بیمه ها میزان حق بیمه صنعت بیمه کشور از 330 هزار میلیارد ریال فراتر رفت و با توجه به تقریب رشد اسمی GDP کشور قطعاً ضریب نفوذ بیمه به حدود ۲.۳ درصد می رسد.
رئیس کل بیمه مرکزی، تداوم رشد بیمه های زندگی را بسیار مهم دانست و گفت: منابع بیمه های زندگی به عنوان ابزار مهم مالی میان مدت و بلند مدت در بازار مالی مطرح است. سال گذشته نیز رشد 30 درصدی حق بیمه های زندگی را داشتیم که با توجه به تورم یک رقمی سال 96 رشد مطلوب تلقی می شود.
وی تصریح کرد:با توسعه بیمه های عمر منابع خرد مردم به منابع کلان و با ثبات سرمایه گذاری تبدیل می شود ،در واقع بیمه کانال مطمئن و با ثباتی برای توسعه بازار سرمایه است
به گفته همتی، در ایران پایین بودن رشد بیمه عمر باعث شده که جذابیت اوراق بیمه متصل به بازار سرمایه کم باشدو امیدوارم با تاسیس شرکتهای واسط کار را در این زمینه پیش بریم.
رئیس کل بیمه مرکزی انتشار اوراق بهادار بیمه ای و استفاده از صندوق های سرمایه گذاری برای طراحی بیمه عمر را از جمله برنامه های صنعت بیمه در سال جاری عنوان کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000