معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

امروز استارت آپ ها در حال ورود به بازار سرمایه هستند

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۰۱/۲۷
نسل جدیدی از کارآفرینی در کشور شروع شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به اینکه نسل جدیدی از کارآفرینی در کشور شروع شده است، گفت: امروز استارت آپ ها در حال ورود به بازار سرمایه هستند که نسبت به حتی سه سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته استارت آپ ها حدود 60 هزار میلیارد تومان فروش داشته اند، ادامه داد: امروز همه ی ما باید از استارت آپ ها حمایت کنیم چرا که در غیر این صورت باید تسلیم خارجی ها شویم همان طور که در تلگرام با این چالش مواجه شدیم و به دلیل عدم حمایت از شبکه های مجازی مشابه به آن را به خارجی ها واگذار کنیم.

ستاری با تاکید بر حمایت از کسب و کار های نوپا افزود: در خرداد 95، با طراحی یک نرم افزار ایده ی ایجاد یک کسب و کار نوپا به سازمان تاکسیرانی ارایه شد اما به دلیل جلوگیری از رقابت در عرصه ی حمل و نقل از طراحان این ایده استقبال نشد و منجر به سرخوردگی این افراد شد. اما امروز باید اعلام کنم همین شرکت یک میلیارد دلار ارزش دارد. بنابراین ما ناگزیر به حمایت از این کسب و کارها هستیم.

ستاری همچنین به ورود تدریجی استارت آپ ها در حوزه های بانک، بورس و بیمه خبر داد و افزود: فعالان بازارهای سنتی بدانند در صورت مقاومت در برابر استارت آپ ها با شکست مواجه می شوند. امروز مردم ما به دنبال دریافت خدمات ارزان و در عین حال در دسترس هستند که استارت آپ ها به دلیل این مقابله با واسطه گری توانسته اند این مطالبه ی مردم را پاسخگو باشند.

ستاری ادامه داد: اینکه قیمت یک کالا در مرکز پایتخت با قیمت کالا در سیستان و بلوچستان یک قیمت واحد باشداصل حقوق شهروندی است که این اقدام توسط استارت آپ ها در حال انجام است.

ستاری با بیان اینکه امروز استارت آپ دیجی کالا در مقابل آمازون و آپارت به صورت همگام رقابت می کند افزود: ما باید به این موضوع توجه کنیم که متاسفانه کمتر به آن اهمیت داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز عموم مردم از کسب و کارهای نوپا به دلیل ارایه خدمات شفاف حمایت می کنند گفت: سیستم بانکی ، بورس و بیمه نیز راهی جز گام برداشتن در عرصه ی ورود به کسب و کار های نوپا ندارند وگرنه این بازار در اختیار ایده های خارجی قرار می گرفت.

وی اظهار کرد: شیوه های قدیمی را کنار بگذارید و ایده های جدید را قبول کنید. به جوانانمان اطمینان کنیم تا ایده های داخلی در کشورمان توسط خارجی ها عملیاتی نشوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000