عرضه اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در فرابورس

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۲/۱۱
دارندگان اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی می‌توانند از این اوراق که از روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت، عرضه آنها آغاز شد، برای دریافت تسهیلات مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان استفاده کنند و یا در صورت عدم نیاز از طریق فرابورس آن را بفروشند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک ملی ایران بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۹۵ درباره واگذاری اوراق خرید خانه از سوی سایر بانک های تجاری جز بانک مسکن، تمهیدات لازم را برای عرضه این اوراق اندیشید و امروز نیز نماد اوراق گشایش یافت.

روز گذشته سه نماد معاملاتی «تملی ۶۱۱»، «تملی ۶۱۲» و «تملی ۷۰۱» در فرابورس ایران گشایش یافت.

بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در نشست معرفی این اوراق، گفت: مصوبه‌ای که کمیته فقهی سازمان بورس در سال ۸۸ بابت ورقه بهادار بودن اوراق تسهیلات مسکن صادر کرد زمینه انجام معاملات ثانویه را برای این اوراق در بازار سرمایه به وجود آورد؛ براین اساساز طریق اوراق تسهیلات مسکنی که بانک مسکن منتشر کرد معاملات آن از سال ۸۹ در فرابورس آغاز شد.

وی با بیان اینکه ورود دیگر بانک‌ها برای اعطای تسهیلات مسکن نیازمند مجوز شورای پول و اعتبار است، افزود: در سال ۱۳۹۵ با تصویب شورای عالی پول و اعتبار امکان اوراق بهادار‌سازی تسهیلات برای سایر بانک‌ها نیز مهیا شد.

به گفته وی، در این راستا بانک ملی ایران برای توسعه ابزارهای تامین مالی با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه نسبت به کسب مجوز انتشار اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از بانک مرکزی اقدام کرد و در سال گذشته موفق به کسب مجوز انتشار این اوراق شد.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران گفت: از زمانی که معاملات اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در فرابورس آغاز شده تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط بیش از ۷۴۵ هزار نفر استفاده شده است.

اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی محدودیت زمانی فروش ندارد

محسنی همچنین درباره چگونگی معاملات اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در نماد «تملی» در بازار فرابورس نیز گفت: چگونگی معاملاتی این اوراق با همان روند گذشته یعنی اوراق تسه بانک مسکن و حد بالای هر سفارش در هر نماد در هر روز معاملاتی معادل ۲۴۰ ورقه تسهیلات مسکن بانک ملی است. وی گفت که هنوز محدودیتی برای فروش این اوراق اعمال نشده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000