رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن تشریح کرد:

جزئیات شرایط دریافت تسهیلات ۱۵میلیونی ازدواج

رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن جزئیات افزایش سقف تسهیلات ازدواج را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

ندا کسری کرمانشاهی، رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به جزئیات مصوبه افزایش تسهیلات ازدواج در بانک مسکن، گفت: بر اساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با افزایش 50 میلیون ریالی از مبلغ 100 میلیون ریال به 150 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: برای اینکه تسیهلات ازدواج تا سقف 150 میلیون ریال مشمول متقاضیان شود، در زمان ارائه پیشنهاد این مصوبه به شورای پول و اعتبار، در بانک مسکن پرداخت تسهیلات به مبلغ 100 میلیون ریال را قطع کردیم و صرفا فرآیند تشکیل پرونده انجام شد تا پس از ابلاغ مصوبه جدید، متقاضیان مشمول تسهیلات با سقف جدید شوند. در حقیقت انجام ثبت نام بدون پرداخت باعث شد زوجین بیشتری از تسهیلات 15 میلیون تومانی بهره مند شوند.
این مقام مسئول در بانک مسکن با بیان اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات مذکور پنج ساله (60 ماه) و نرخ کارمزد آن 4 درصد است، تاکید کرد: وقتی مصوبه افزایش سقف انواع تسهیلات از جمله ازدواج به بانک مسکن ابلاغ شد، برای اینکه با کمبود اعتبارات مواجه نشویم طی نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام کردیم تا برای بانک مسکن اولویت پرداخت از بین تسهیلات تبصره ای از جمله حوادث غیرمتقربه، مشاغل خانگی، صندوق اشتغال ایثارگران و تسهیلات ازدواج، تعیین شود که به استناد پاسخ بانک مرکزی، تسهیلات ازدواج در اولویت قرار گرفت.
کرمانشاهی افزود: بلافاصله پس از پاسخ استعلام بانک مرکزی مبنی بر در اولویت قرار دادن تسهیلات ازدواج، سیستم ثبت درخواست متقاضیان بازگشایی شد و همه متقاضیان مشمول تسهیلات 15 میلیون تومانی شدند، مگر در شرایطی که متقاضیان پیش از ابلاغ مصوبه جدید اصرار بر دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی داشتند.
رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن درباره جزئیات دریافت تضامین از دریافت کنندگان، گفت: در مقطعی تکلیف شده بود که تسهیلات گیرندگان یا ضامنان آنها باید دارای گواهی کسر از حقوق باشند اما از زمان اجرای «طرح پشتیبان پیوند» این تکلیف برداشته شد و دریافت کنندگان تسهیلات هر مدرکی دال بر اینکه می توانند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند، ارائه دهند، قابل پذیرش است.
وی افزود: حتی در صورتی که یکی از زوجین مدرک یا سندی دال بر پوشش اقساط تسهیلات زوجین را ارائه دهد، می توانند از دو فقره تسهیلات (زوج و زوجین) استفاده کنند.
کرمانشاهی همچنین درباره شرایط تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ایثارگران و آزادگان، گفت: بانک مسکن در خصوص مشمولین ماده 50 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، به خانواده شهدا و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت می کند که به میزان دو برابر افراد عادی یعنی 300 میلیون ریال قابل پرداخت است از این‌رو، ضروری است همکاران شعب در خصوص واجد شرایط بودن افراد متقاضی این بند، دقت نظر کافی را مبذول کنند.
این مقام مسئول افزود: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در صورت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ایثارگری به متقاضیان غیر واجد شرایط، عواقب ناشی از آن، به عهده مسئول مستقیم خواهد بود.
بر اساس این گزارش، طبق بخشنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، در پرداخت تسهیلات مذکور اخذ وثایق و تضمینات مورد قبول بانک مطابق با بخشنامه اداره طرح و برنامه سابق و سایر بخشنامه‌های مرتبط با موضوع مورد تأکید بوده و در صورت پذیرش سفته به میزان 120 درصد اصل و کارمزد تسهیلات، با توجه به تجاوز سقف تسهیلات از مبلغ 100 میلیون ریال به 150 میلیون ریال، معرفی ضامن معتبر جهت ظَهرنویسی (پشت نویسی) سفته الزامی می‌باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000