همایش بزرگ انبوه سازان مسکن استان یزد

مدیریت شعب استان یزد در همایش بزرگ انبوه سازان استان که با حضور ۲۵۰ نفر از انبوه سازان فعال در بخش مسکن استان و مدیر کل اداره راه و شهرسازی برگزار شد، شرکت کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن _هیبنا در ابتدای همایش، رئیس انجمن صنفی انبوه سازان با عرض خیر مقدم به حاضرین هدف از برگزاری این همایش را بررسی امکان برون رفت از رکود مسکن با اتخاذ تصمیمات محلی، منطقه ای و استانی عنوان کرد.
سپس مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان یزد، گفت: موضوعی که امروزه با آن روبرو هستیم تولید و یا عرضه مسکن نیست بلکه موضوع بد مسکنی است و این مهم به حضور و همراهی مهندسین و همچنین تغییر در رویکردها و روش های موجود مهندسی نیاز دارد.
نقصان محمدی با اشاره به اینکه ایجاد تمایز رمز موفقیت در پاسخگویی به مسئله بد مسکنی است و تمایز است که می تواند به اقتصاد مسکن ارزش دهد، افزود: مهندسان باید نوآوری و خلاقیت را لازمه کار خود قرارداده و به طرح های اندیشه شده ورود پیدا کنند.
این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: شهر یزد با 120 کیلومتر مربع مساحت و جمعیت تقریبی 580 هزار نفر و تراکم جمعیت زیر 40 نفر، حدود 50 هزار مسکن خالی دارد که متاسفانه همچنان نتوانستیم پاسخگوی سکونت باشیم و با موضوع بدمسکنی روبرو هستیم چرا که سکونتگاه محلی است که علاوه بر نیازهای مادی پاسخگوی نیازهای معنوی انسانها نیز باشد .
مدیر کل راه و شهرسازی با عنوان اینکه 30% سطح شهرها تحت پوشش بافت های حاشیه ای، فرسوه و تاریخی است افزود : با مطرح شدن موضوع بازآفرینی شهری به دنبال فراهم سازی بستری جهت ارتقا کیفیت فضاهای شهری هستیم تا بتوانیم در فضاهایی که چنین بافت هایی قرار دارد مسکن را عرضه کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر استان یزد از پتانسیل اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار است افزود: باید به دنبال ورود به بافت فرسوده باشیم و وضعیت مسکن موجود را ارتقا بدهیم و با طراحی و نوآوری در ساخت مسکن پاسخگوی نیازها باشیم.
مدیر شعب استان یزد به عنوان دومین سخنران، بانک مسکن را تنها بانک دولتی، تخصصی و عامل در بخش مسکن نام برد که توانسته است با تجربه قریب به 80 ساله خود خدمت رسان اقشار مختلف کشورمان باشد.
صید نبی حیدریان در این همایش ضمن معرفی انواع تسهیلات حوزه ساخت و خرید مسکن که توسط این بانک اعطا می شود، آمادگی بانک مسکن را همچون گذشته جهت کمک به رونق این صنعت اعلام نمود.
وی وضعیت کنونی بانک مسکن را بهترین شرایط این بانک دانست و افزود: بانک مسکن با داشتن همکاران باتجربه و دارای دانش کافی در زمینه مسکن و ساختمان آماده همکاری با انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان می باشد.
حیدریان در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیش از 150 نوع شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش مسکن مرتبط است، اهمیت مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخشهای اقتصادی غیرقابل انکار است. همچنین اتکای بخش مذکور به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح و ملزومات ساختمانی از محل تولیدات داخلی، از مزایای دیگر این بخش مهم اقتصادی بوده و سبب شده تا مسئولین و سیاست گذاران کشور به بخش مسکن و ساختمان به عنوان عامل رونق بخش اقتصادی نگاه ویژه داشته باشند.
مدیر شعب استان یزد، بانک مسکن را به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن معرفی نمود که نقش قابل ملاحظه ای در تامین مالی این بخش و به خصوص جهت دهی به هر دو طرف معادله مسکن یعنی عرضه و تقاضا را دارا می باشد.
وی حجم تسهیلات پرداختی در بخش ساخت و خرید مسکن را نشان دهنده قدرت تاثیرگذاری بانک در بخش مسکن دانست که توانسته است با اتخاذ سیاستی اصولی و صحیح، به بهترین شکل این تاثیرگذاری را ایجاد نماید.
حیدریان در ادامه گفت: بانک مسکن توانسته است در حوزه مسکن و توسعه شهری با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش موثری در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن، تامین مالی، اجرای برنامه های مالی و بانکی، طرحهای توسعه ای در حوزه مسکن و توسعه و بازآفرینی شهری ایفا کند.
وی در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن در جهت حمایت از اقشار کم درآمد و متوسط جامعه، تسهیلات ویژه ای از جمله صندوق پس انداز مسکن یکم، پرداخت تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات را ارائه می دهد. و در همین راستا و در جهت مساعدت به گیرندگان تسهیلات و افزایش قدرت خرید آنها و حمایت از انبوه سازان و مجتمع سازان نسبت به کاهش نرخ تسهیلات اقدام نموده است.
در ادامه همایش دکتر بهروز ملکی کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن به سخنرانی پرداخت. وی در سخنان خود اقدام به بررسی و تحلیل استانی بازار مسکن و ویژگی های آن نمود و توصیه ها و راهنمایی هایی را جهت سازندگان و فعالان این بخش ارائه داد.
در پایان همایش رئیس دایره اعتبارات مدیریت شعب استان یزد در پنل مشترکی که با حضور دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور برگزار شد شرکت نمود و به سئوالات انبوه سازان در حوزه امور بانکی و تسهیلاتی پاسخ داد.
مدیریت شعب استان یزد همچنین با ایجاد غرفه عرضه و معرفی خدمات تخصصی خود در بخش مسکن و انبوه سازی که یکی از برنامه های جنبی این همایش بود به معرفی خدمات پرداخت.
ایجاد غرفه بانک مسکن این فرصت را ایجاد نمود تا فعالان بخش مسکن و انبوه سازان استان بتوانند به صورت مستقیم با مدیر و معاون مدیریت استان ارتباط برقرار نموده و مسائل خود را در میان گذارند.
همچنین روسای شعب با حضور در این همایش فرصت یافتند تا با رایزنی با انبوه سازان و شرکت های تولید کننده و تامین کننده مصالح و ملزومات ساختمانی، علاوه بر بازاریابی تسهیلاتی در زمینه جذب منابع نیز تلاش کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000