عبور ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن از ۳۲۰ میلیارد ریال

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۳/۲۸
آمار معاملات هفته گذشته فرابورس نشان می دهد که ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن از ۳۲۰ میلیارد ریال نیز عبور کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از ایبنا، شاخص فرابورس در هفته‌ای که گذشت با ۴۲ واحد افزایش، به ارتفاع ۱۱۵۳ واحدی جهش یافت تا بدین ترتیب آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود بایستد. بر اساس این گزارش، در هفته‌ای که گذشت در بازارهای فرابورس داد و ستد دو هزار و ۴۷۵ میلیون ورقه بهادار به ارزشی افزون بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در ۲۱۳ هزار نوبت معاملاتی رقم خورد.

در این میان معامله‌گران به ترتیب ۳۳۴ و ۱۴۳۰ میلیون سهم را در بازارهای اول و دوم فرابورس دست به دست کردند که این داد و ستدها ارزش مبادلاتی ۷۰۰ و ۲۲۰۶ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند. همچنین بازار پایه نیز میزبان نقل‌وانتقال ۶۶۲ میلیون سهم به ارزشی افزون بر هزار میلیارد ریال در این مدت بود که بیشترین سهم از این حجم و ارزش مبادلاتی متعلق به بازار پایه «ب» بود به طوری که در این بازار ۵۳۸ میلیون سهم به ارزش ۸۹۱ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت.

بازار ابزارهای نوین مالی

افزون بر این، معامله‌گران در هفته گذشته در فرابورس به داد و ستد ۴۹ میلیون ورقه در بازار ابزارهای نوین مالی اقدام کردند که این حجم از مبادلات ارزش ۶۷۹۵ میلیارد ریالی را به ثبت رساند و بیشترین ارزش مبادلاتی در این بازار مربوط به معامله اوراق بدهی بود. این در حالی است که خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز ۵۰۰ هزار ورقه «تسه» به ارزش ۳۲۲ میلیارد ریال را طی ۳۲ هزار نوبت در این مدت معامله کردند.

روند آیفکس

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس (آیفکس) هم در هفته‌ای که گذشت با ۴۲ واحد افزایش، به ارتفاع ۱۱۵۳ واحدی جهش یافت تا بدین ترتیب آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود بایستد. این گزارش می‌افزاید در پی صعود ۴۲ واحدی شاخص کل فرابورس نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، بازدهی این نماگر از ابتدای سال به بیش از ۵ درصد رسید.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000