ارایه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن به دولت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۴/۱۱
عضو کمیسیون عمران مجلس، از پیشنهاد کمیسیون متبوعش به دولت برای افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: حباب قیمت مسکن در حال تخلیه است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با اشاره به تمدید سه ماهه پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق مسکن، گفت: این اقدام در راستای تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم بوده و می تواند تا حدودی به توازن میان عرضه و تقاضا کمک کند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رقم تسهیلات مسکن نیز با وضعیت فعلی باید افزایش یاید، افزود: در شرایط فعلی سهم تسهیلات مسکن در قیمت تمام شده آن کاهش یافته که این خود به بی رغبتی برای خرید خانه در پی ناتوانی مالی منجر شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید پکیج کاملی برای ساماندهی بازار مسکن در نظر بگیرد، تصریح کرد: تمدید مهلت ارایه تسهیلات بدون سپرده و خرید اوراق تنها یک قسمت از پازل ساماندهی مسکن است. بت کلیا ادامه داد: ارایه تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی مسکن بدون سپرده و بدون خرید اوراق اقدام مناسبی بود؛ اما با توجه به شرایط فعلی باید سقف این نوع تسهیلات افزایش یابد.

کاهش حجم حباب قیمتی در بازار مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش حجم حباب قیمتی در بازار مسکن با ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا ممکن می شود، گفت: در شرایط فعلی هر چه تسهیل گری در حوزه ارایه تسهیلات مسکن صورت بگیرد تمایل اقشار متوسط و ضعیف جامعه برای خرید خانه بیشر شده و از این جهت انباشت تقاضا در این حوزه کاهش می یابد.

بت کلیا با تاکید بر اینکه حجم بالای خانه های خالی در کشور نیز بر عدم توازن عرضه و تقاضا دامن زده است، افزود: دولت باید با شفاف سازی سیاست های خود مسیر ساماندهی بازار مسکن با کاهش حجم خانه های خالی را دنبال کند.

افزایش تعداد اجاره نشینان در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در چند ماه اخیر بر تعداد اجاره نشینان در کشور افزوده شد، گفت: همراهی تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی بازار مسکن لازم است در غیر اینصورت توان مالی افراد برای خرید خانه روز به روز کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس در نشست های تخصصی خود با دعوت از تیم اقتصادی دولت پیگیر ساماندهی وضعیت بازار مسکن بوده و پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن را نیز مطرح کرده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000