کلنگ‌زنی و افتتاح دو پروژه بازآفرینی شهری توسط معاون وزیر راه و شهرسازی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۴/۱۲
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان کرمان یک پروژه بازآفرینی شهری را افتتاح و کلنگ پروژه دیگری را بر زمین زد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این مراسم با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار استان کرمان در استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از عملکرد استان کرمان ارائه و از برنامه اقدام مشترک با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین از محلات هدف بازآفرینی استان کرمان و خانه گفتمان کرمان بازدید کرد.

عشایری در این سفر با حضور در استانداری کرمان از طریق ویدئو کنفرانس پروژه روشنایی محله کله رود جیرفت که جزء محلات هدف طرح امید بازآفرینی است را افتتاح کرد.

پروژه روشنایی محله کله رود جیرفت به طول یک هزار و ۱۷۰ متر افتتاح می‌کند که برای آن ۱۴۰ دستک و ۷۰ پایه تیر برق برای روشنایی آن به کار رفته است.

همچنین در این سفر کلنگ زنی پروژه مسکونی ۲۴ واحدی کوچه امیری از محلات هدف طرح امید بازآفرینی رفسنجان با ۱۵۰۰ مترمربع زیربنای مسکونی و ۳۵۰ مترمربع بخش فرهنگی و خدماتی را انجام داد.

این مراسم با حضور فرماندار، معاون شهرداری، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های جیرفت و رفسنجان افتتاح می‌شود.

بهره‌مندی ۱۰ میلیون نفر در ۲۷۰۰ محله هدف طرح بازآفرینی شهری

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست بازآفرینی شهری استان کرمان و ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس با شهرستان های جیرفت و رفسنجان، گفت: در طرح بازآفرینی شهری، جایگاه شهرداران تغییر پیدا کرد و این برنامه ملی در قالب چهار فعالیت عمده از جمله توان ‌افزایی اجتماعی اقتصادی اهالی محله در قالب نهادسازی و برنامه سازی، خدمات زیربنایی، نوسازی مسکن و غیره تدوین شده است.

هوشنگ عشایری افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۰ میلیون نفر در ۲۷۰۰ محله هدف طرح بازآفرینی شهری از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند.

وی اعتبار سالانه مصوب برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را ۲۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در اختیار تسهیل گران طرح بازآفرینی شهری قرار خواهد گرفت.

وی از طرح بازآفرینی شهری به عنوان یک برنامه جامع ملی یاد کرد و افزود: دلیل آنکه در گذشته با وجود همه اقدامات انجام شده، اتفاق خاصی در بافت فرسوده و بافت های ناکارآمد شهری رخ نداده، این است که در اجرای این طرح ها اجماع کشوری نداشته ایم.

وی یادآور شد: هفته گذشته رئیس جمهوری اعلام کرد تمام ادارات دولتی باید اراضی خود را در قالب طرح بازآفرینی ‌شهری در اختیار طرح و مردم قرار دهند و همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند.

در این نشست طرح‌های بازآفرینی شهری جیرفت و رفسنجان نیز به‌ صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000