ظهیری؛

راهبردها و اهداف جدید گروه سرمایه گذاری مسکن

مدیرعامل جدید گروه سرمایه گذاری مسکن راهبردها و اهداف جدید گروه را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، روزبه ظهیری در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید گروه سرمایه گذاری مسکن که با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد، ضمن تقدیر از مدیریت دو ساله محمدرضا امینی مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن، گفت: حضور در خانواده بزرگ گروه سرمایه گذاری مسکن افتخاریست که نصیب من شد.

وی با بیان اینکه امروز در پیچیده ترین شرایط اقتصادی قرار داریم، افزود: رفتارهای فعلی بازار مسکن به خوبی اثبات می کند که در این شرایط نتوانستیم مولفه های بازار را چه از باب تقاضای واقعی و چه از باب مولفه های اقتصادی بشناسیم.

مدیرعامل جدید گروه سرمایه گذاری مسکن، افزود: نگاهی به آمارها نشان می دهد، در سیاست گذاری ها، هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی نتوانستیم تقاضای واقعی بازار را شناسایی کنیم به طوری که در حال حاضر سبد تولیدات مسکن به نسبت نیاز واقعی بازار بسیار فقیر است.

ظهیری ادامه داد: از طرف دیگر مشاهده آمار صدور پروانه های ساختمانی نشان می دهد که میزان پروانه های صادره با الگوی مصرف مطابقت ندارد؛ بنابراین در این فضا ناگزیریم که مولفه های بازار را بشناسیم.

وی با تاکید بر ظرفیت شرکت های تابعه بانک مسکن برای فعالیت در بازار، گفت: تنها بانکی که مجوز فعالیت در صنعت ساختمان سازی را دارد، بانک مسکن است که نسبت به سایر بانک ها یک مزیت محسوب می شود، ضمن اینکه بهره مندی از ظرفیت تامین مالی شرکت توسط بانک مسکن را می توان به عنوان یک اتفاق بزرگ قلمداد کرد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، با بیان اینکه نیازمند نقش مشارکتی وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی سیاست گذار در بخش مسکن هستیم، گفت: مهمترین استراتژی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن این است که سیاست تعریف پروژه های مسکونی متناسب با نیاز اقشار متوسط ادامه یابد.

ظهیری با اشاره به سرفصل های برنامه های عملیاتی خود در دوران مدیریت گروه سرمایه گذاری مسکن، گفت: یکی از مهمترین مولفه های حضور در بازار، چرخه عمر و حیات پروژه است که در این مسیر، از زمان تعریف پروژه تا فروش و بهره برداری باید به این مهم توجه ویژه بشود.

وی با یادآوری سهم یک درصدی گروه سرمایه گذاری مسکن از بازار، گفت: یکی از اصلی ترین راهبردها و استراتژی هایی که باید در دستور کار قرار گیرد تعریف پروژه های گزینشی منطبق بر نیاز بازار است.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، افزود: استفاده از ظرفیت های غیرمتمرکز نیز باید در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه شرکت های تابعه در فرآیند تعریف پروژه ها می توانند موثر باشند.

ظهیری به لزوم توجه ویژه تر به طراحی پروژه ها، افزود: در فرایند تعریف پروژه ها اصولا به موضوع طراحی کمتر توجه می شود که در صورت اهمیت به این موضوع، می توان هزینه های ساخت را از این محل کاهش داد. در همین راستا برای نخستین بار در گروه سرمایه گذاری مسکن سیستم مدل سازی ساختمان در حوزه طراحی را پیاده سازی می کنیم.

این مقام مسئول در گروه سرمایه گذاری مسکن، در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه باید در ساخت پروژه ها از تکنولوژی های نوین استفاده کرد افزود: این تکنولوژی ها باید از زمان تعریف پروژه به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: بحث بعدی در راستای تبدیل گروه سرمایه گذاری مسکن به یک برند در عرصه ساخت و ساز، توجه ویژه به مسائل زیست محیطی است که می تواند شرکت را نسبت به شرکت های مشابه متمایز کند.

ظهیری همچنین با بیان اینکه در چرخه فروش تا بهره برداری باید نسبت به راه اندازی بیمه های تضمین کیفیت اقدام کنیم، گفت: علاوه بر این خارج کردن بدهی سمی و راکد باید به عنوان یکی از رویکردهای اصلی با اولویت در دستور کار باشد.

در این مراسم، مهندس محمدرضا امینی مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن تودیع و دکتر روزبه ظهیری به عنوان مدیرعامل جدید گروه سرمایه گذاری مسکن منصوب شد.


زنجیره خبر


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000