در برابر افزایش قیمت مسکن مهر مقاومت کرده‌ایم

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۴/۱۷
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ۱۰۰ هزار واحد فاقد متقاضی در مساکن مهر سراسر کشور وجود دارد که گرانی‌های اخیر باعث شده مردم از خرید این واحدها استقبال کنند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از ایلنا، احمد اصغری مهرآبادی درباره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر و اعتبارات مورد نیاز برای اتمام آن، اظهار کرد: در کارگروه مسکن که با پیشنهاد وزیر و دستور معاون اول رییس جمهوری تشکیل شده اعتباراتی که برای تکمیل مسکن مهر پیش‌بینی شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و قرار بر این شده که این اعتبارات برای تاسیسات زیربنایی آب،‌ برق و ... هزینه شود.

وی با بیان اینکه این اعتبارات در سه مرحله تامین می‌شود‌، گفت: مقرر شده در مرحله اول ۱۰۷ هزار واحد با ارایه اعتبارات هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی تحویل داده شود که دریافت این رقم را از سازمان برنامه پیگیری می‌کنیم و در این راستا هفته آینده جلسه‌ای با آقای نوبخت برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر ۱۴۰۰ میلیارد تومان تامین شود امسال ۱۰۷ هزار مسکن مهر تحویل خواهد شد. البته ستاد اقتصاد مقاومتی تحویل ۱۵۰ هزار واحد را تکلیف کرده که ما هم کار ساخت این تعداد واحد را به اتمام رسانده‌ایم و باید اعتبارات مورد نیاز به دستگاه‌های ذی‌ربط پرداخت شود تا از آن محل زیرساخت‌ها را به اتمام برسانیم.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است،‌ اظهار کرد: از این تعداد مسکن مهر باقیمانده ۱۰۰ هزار واحد فاقد متقاضی است که برای استفاده از آنها از دولت مجوزهایی را دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: ۱۲۰ هزار واحد دیگر باقیمانده هم درگیر بحث‌های حقوقی هستند و رای نهایی باید صادر شود تا کار ادامه پیدا کند. از لحاظ عملیات عمرانی،‌ از ساخت واحدها چیزی باقی نمانده و در نهایت ساخت ۸۰ هزار واحد از مسکن مهر در سراسر کشور باقی مانده است و مهم ترین بخش از اتمام مسکن مهر ،‌اتمام زیر ساخت‌ها است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درباره آخرین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پردیس،‌ گفت: از پروژه مسکن مهر پردیس ۶۰ هزار واحد به اتمام رسیده و در حال حاضر ۲۰ الی ۲۲ هزار واحد دیگر باقی مانده است. ساخت واحدهای باقیمانده از حل آورده نقدی مردم و تسهیلات بانکی است و بانک هم تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان ارایه می‌دهد و مابقی آن را باید خود مردم بیاورند. نیاز اساسی ما در پردیس اعتبارات برای اتمام زیرساخت‌ها است.

وی همچنین درباره احتمال افزایش قیمت ساخت مسکن مهر با توجه به گرانی‌های اخیر در بازارها و افزایش دستمزدها، تاکید کرد:‌ فعلا در برابر افزایش قیمت مسکن مهر مقاومت کرده‌ایم.

اصغری مهرآبادی با اشاره به ارزش افزوده‌ای که در مسکن مهر برای متقاضیان ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه ارزش افزوده قابل توجهی در مسکن مهر برای متقاضیان ایجاده شده و به همین دلیل عده‌ای هم از مسکن مهر فاقد متقاضی استقبال کرده‌اند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000