مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن تشریح کرد؛

عمکرد دو ساله گروه سرمایه گذاری مسکن/ تعیین تکلیف۱۰۰۰ میلیارد دارایی راکد

مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن با تشریح عمکرد دو ساله مدیریت خود از تعیین تکلیف هزار میلیارد تومان از دارایی های راکد گروه طی مدیریت خود خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمدرضا امینی مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن در مراسم معارفه مدیرعامل جدید این شرکت که با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و ابوالقاسم رحیمی و انارکی مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد، با بیان اینکه حضور در گروه سرمایه گذاری برای من باعث افتخار بود، گفت: با توجه به اینکه دوران مدیریت‌ها کوتاه است از همان ابتدا بنای ما بر این بود که از تصمیم گیری ها غافل نشویم.

وی ادامه داد: از زمانی که مسئولیت گروه سرمایه گذاری مسکن را در اردیبهشت 95 عهده دار شدم قرار دادن فعالیت های گروه در ریل اصلی به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفت که دو مشخصه بارز آن تعریف پروژه‌های میان درآمدی و تعریف پروژه‌های بافت فرسوده بود.

مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه از میان حدود٣٠ پروژه تعریف شده طی دو سال گذشته برای اجرا، حتی یک پروژه تجاری و لوکس به جز در موارد استثنا تعریف نشد، تاکید کرد: در ابتدای فعالیت با چالش‌هایی همچون حجم پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف، کسری نقدینگی به دلیل طولانی شدن مدت رکود و حجم دارایی های راکد در شرکت، هزینه های مالی هلدینگ و شرکت های تابعه به دلیل دریافت تسهیلات گران قیمت، چالش دارایی های راکد که کاهش فعالیت برای تعریف پروژه های جدید را در پی داشت، مواجه بودیم.

امینی افزود: همچنین در دوره دو ساله مدیریت خود، در کنار تعریف پروژه‌های جدید منطبق بر سیاست‌های جدید، تلاش کردیم مشکلات شرکت ها را برطرف کنیم تا ضمن مراقبت از عدم تعریف پروژه های نامتعارف، این مشکلات به تدریج کاهش یابند.

وی با بیان اینکه ما به ١٠٠٠ میلیارد تومان از پروژه های راکد ورود کردیم و این حجم از دارایی ها تعیین تکلیف شد، گفت: اگر این مشکلات رفع نمی شد نمی توانستیم به پروژه های بزرگ ورود کنیم.

مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به آغاز شفافیت در سود و زیان شرکت و تعدیل قیمت های تمام شده پروژه ها طی دو سال گذشته، گفت: بنده با دید بنگاه داری و اقتصادی فعالیت خود را در گروه آغاز کردم و روش مدیریتی در این مدت از «نظارت مجمعی» و مدیریتی «از راه دور» به مدیریت حضور در شرکت ها تبدیل شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به کارهای نیمه تمام فعلی در گروه سرمایه گذاری مسکن، گفت: بحران زیان دهی شرکت‌ها اگرچه مدیریت شده اما باید این سیاست در مدیریت جدید ادامه داشته باشد. همچنین مولد سازی دارایی های راکد نیز باید به عنوان یک سیاست در دستور کار قرار گیرد.

امینی، نظارت بر پروژه های کلان گروه سرمایه گذاری مسکن، پیگیری ورود به پروژه های بافت فرسوده، حرکت به سمت ساختار پروژه محور شرکت‌های تابعه، ادامه پیگیری تفاهم نامه گروه با شرکت عمران شهرهای جدید برای ایجاد شهرهای هوشمند را از موضوعات قابل پیگیری در دوره مدیریت جدید عنوان کرد.

مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری مسکن در پایان اظهارات خود، تاکید کرد: دوره جدید فعالیت گروه سرمایه گذاری مسکن با مدیریت جدید آغاز شد و حضور آقای دکتر ظهیری می تواند خون تازه در رگ های گروه تزریق کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000