مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن تشریح کرد:

سه ایده برای تامین مالی پروژه‌های شرکت «بالاست»

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن سه ایده برای گسترش همکاری با شرکت مهندسی ساختمانی تاسیسات راه‌آهن (بالاست) را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید محسن فاضلیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، اظهار کرد: شرکت تامین سرمایه بانک مسکن که اولین تامین سرمایه تخصصی کشور در حوزه ساختمان، حمل و نقل و راه و شهرسازی است، به عنوان یکی از شرکت‌های هم گروه شرکت مهندسی ساختمانی تاسیسات راه آهن – بالاست - از ابتدای تاسیس در حوزه تامین سرمایه با این شرکت همکاری داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی ساختمانی تاسیسات راه آهن (بالاست) به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل ریلی کشور یکی از مشتریان حوزه فعالیت تخصصی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: از گذشته تا کنون نیز همکاری های خوبی بین این دو شرکت صورت گرفته است.

فاضلیان با اشاره به اینکه شرکت بالاست به عنوان یکی از پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی در حال انجام فعالیت‌هایی از قبیل ساخت خط آهن برای کشور بوده است، افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز به نمایندگی از دولت، همواره مطالبات این شرکت را در قالب اوراق بهادار از جمله اوراق مشارکت طرح های انتفاعی به پیمانکاران خود از جمله شرکت بالاست پرداخت کرده است.

به گفته وی، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن درباره نحوه استفاده بهینه از این اوراق و چگونگی نگهداری و صرف این اوراق به منظور حفظ ارزش و در عین حال پاسخگویی به نیازهای نقدینگی شرکت بالاست، مشاوره‌های گوناگونی به این مجموعه ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن یادآور شد: خوشبختانه با پذیرش این اوراق در فرابورس که حاصل پیگیری‌های موثر و جدی شرکت فرابورس و همکاری دیگر نهادهای مرتبط بوده است، اکنون بازار ثانویه این اوراق راه‌اندازی شده و دست سفته‌بازان که به دنبال کسب سودهای غیرمعقول از طریق مبادله این اوراق بودند نیز، تا حد ممکن کوتاه شده است.

فاضلیان ادامه داد: استفاده از واگن های ملکی شرکت بالاست به عنوان دارایی های مبنای انتشار اوراق صکوک اجاره برای این شرکت به منظور تامین مالی و سرمایه در گردش طرح های در دست اجرا، یکی از ایده‌های اصلی همکاری های بیش از پیش میان دو شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و بالاست است که از گذشته نیز مطرح بوده، اما به دلیل شرایط خاص حاکم بر بازار سرمایه و بازار پول، اجرایی کردن این ایده با چالش هایی روبرو بوده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ابراز امیدواری کرد با تغییر رویکردهای مختلف در بازار سرمایه و شرکت بالاست، این ایده جنبه اجرایی پیدا کند.

وی با بیان اینکه انتشار اوراق سلف به پشتوانه فروش ماده معدنی موسوم به «بالاست (لایه‌ای از نوعی مصالح سنگی شکسته که در صنعت راه‌آهن کاربرد دارد)» نیز به عنوان یکی از ایده های تامین مالی شرکت بالاست با هدف تامین سرمایه در گردش آن شرکت مطرح است، افزود: این ایده هم با توجه به لزوم پذیرش دارایی پایه در بازار فیزیکی بورس کالا به عنوان پیش نیاز انتشار اوراق سلف بالاست در دست پیگیری است.

فاضلیان با تاکید بر اینکه انتشار اوراق منفعت به پشتوانه درآمدهای آتی شرکت بالاست نیز از ایده‌های دیگر همکاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با شرکت بالاست است، اعلام کرد: این ایده مراحل ابتدایی خود را می‌گذراند و امیدوارم با تکمیل مطالعه و کار کارشناسی روی آن ، در آینده زمینه اجرا پیدا کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000