عملکرد ۱۱ ساله پرداخت تسهیلات مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۵/۰۷
بانک مسکن در مدت ۱۱ سال نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن مهر پرداخت کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

بر اساس گزارش عملکرد یازده ساله بانک مسکن در اجرای پروژه مسکن مهر در سراسر کشور، می توان گفت، طی این مدت بالغ بر 49 هزار و 844 میلیارد انواع تسهیلات به 2 میلیون و 373 هزار و 543 واحد مسکن پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، طرح مسکن مهر در ابتدا در قالب بند د تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ آغاز شد و سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت.
بر همین اساس بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در بخش مسکن همگام با سیاست های دولت و با هدف کمک به اقشار کم درآمد جامعه در ایجاد سرپناه، تسهیلات طرح مهر را در قالب مشارکت مدنی با توجه به شرایط و ضوابط مقرر به متقاضیان اعطا کرد که این امر در اجرای سیاست‌های برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در جهت ارتقاء شاخص‌های تامین مسکن مناسب برای آحاد ملت به ویژه اقشار کم درآمد، تقویت نقش حاکمیتی دولت در امر تأمین مسکن و در راستای حصول به عدالت اجتماعی و توانمندی سازی گروه های کم درآمد صورت گرفت.
گزارش عملکرد 11 ساله اجرای طرح مسکن مهر از سال 86 تا خرداد 97 نشان می دهد، از زمان اجرای پروژه مسکن مهر تا کنون برای 2 میلیون و 373هزار و 543 واحد مسکن مهر به میزان 49 هزار و 844 میلیارد و 184 میلیون و 400 هزار تومان تسهیلات پرداخت شده است که این میزان پرداخت، از طریق 34 مدیریت در استان‌های کشور، صورت گرفته است.
بررسی عملکرد پرداخت تسهیلات مسکن مهر در استان تهران نشان می دهد، 21 هزار و 681 میلیارد و 906 میلیون و 700 هزار تومان به 350 هزار و 233 واحد مسکونی مهر پرداخت شده است که میتوان گفت این میزان پرداخت، سهم زیادی از اعتبارات را شامل می شود.
بررسی این آمار همچنین حاکی از آن است که در در بین 34 مدیریت شعب در استان های مختلف، بیشترین تسهیلات توسط مدیریت شعب غرب استان تهران به پروژه های مسکن مهر تخصیص پیدا کرده به طوری که از محل منابع این شعب بالغ بر 4 هزار و 651 میلیارد تومان تسهیلات به پروژه های مسکن مهر پرداخت شده است که این حجم از تسهیلات بانکی به 167 هزار و 624 پروژه تخصیص یافته است.
همچنین پس از مدیریت شعب غرب استان تهران، مدیریت شعب استان خراسان رضوی پرداخت بیشترین حجم تسهیلات مسکن مهر را به خود اختصاص می دهد به این ترتیب که توسط شعب بانک مسکن این استان بیش از 3 هزار و 77 میلیارد و 440 میلیون تومان منابع بانکی در قالب تسهیلات در اختیار 146 هزار و 490 واحد مسکونی قرار گرفته است.
مدیریت شعب شرق استان تهران نیز پس از مدیریت شعب مذکور بیشترین میزان تسهیلات را به خود اختصاص داده است تا 114 هزار و 21پروژه مسکن مهر تا پایان خرداد بتوانند از تسهیلات مسکن مهر بهره مند شوند.
بر این اساس 3 هزار و 352 میلیارد و 600 میلیون تسیهلات بانکی توسط مدیریت شعب شرق تهران در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر در شهر تهران 9 درصد ، مراکز استان 7 درصد و در سایر شهرها 4 درصد تعیین شده است و نرخ مزبور به عنوان نرخ سود سهم متقاضی طرح مهر که واجد شرایط اخذ تسهیلات است، خواهد بود.
بر اساس این گزارش، مابه‌التفاوت نرخ سود تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به عنوان یارانه دولت منظور می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000