طرح برگزیده معماری بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور معرفی شد

در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مقامات و مسوولین اجرایی شهر تبریز، طرح برگزیده پروژه «بلوار شهیدان ذاکر تبریز» مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان آذربایجان شرقی با حضور هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیران و مسوولان استانی، مدیران شرکت‎های ساختمانی به همراه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، روز چهارشنبه سوم مردادماه سال جاری در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
این جلسه که به منظور رونمایی از طرح برگزیده معماری بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری تبریز تشکیل شده بود یاسمی، مدیر عامل و همچنین شکری، مدیر طرح و توسعه شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب ضمن معرفی پروژه بلوار شهیدان ذاکر تبریز گزارش مبسوطی از روند اجرای این مسابقه ارائه کردند.
در ادامه خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب به منظور حرکت در راستای نقش آفرینی باز آفرینی بافت ناکارآمد شهری، قول مساعد داد در خصوص رفع موانع احتمالی این پروژه اقدامات لازم صورت پذیرد.
در پایان جلسه حاضرین از سه طرح برگزیده مسابقه معماری این پروژه بازدید کردند.
شایان ذکر است مسابقه فوق با موضوع طراحی الگوی سکونتی در مجموعه‌ای همجوار با بافت ناکارآمد میانی شمال‌غرب تبریز در محدوده بلوار شهیدان ذاکر و خیابان علامه جعفری در زمینی به مساحت ۵.۴ هکتار با استعداد 1400 واحد مسکونی برای قشر میان درآمدی شهر تبریز طی دو مرحله برگزار شد. که در مرحله اول سه طرح به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند و در مرحله نهایی، طرح متعلق به هومن بالا‌زاده توسط هیأت داوران به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.
از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به طراحی پروژه به شکل مرکز محله، پیش بینی واحد‌های خدماتی برای ساکنان، توجه ویژه به فضای سبز، اجرای پروژه به صورت فاز بندی شده و ... اشاره کرد.
افزایش کیفیت زندگی، آفرینش حس تعلق مکان و پاسخ به نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی در بستر خلاقیت‌های معمارانه و توجه به زیست ‌بوم و علوم پیش رو در صنعت ساختمان با بازدهی اقتصادی برای سرمایه‌گذار از جمله ملزومات طرح پیشنهادی بود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000