گزارش عملکرد بانک مسکن نشان می دهد:

رشد سهم تسهیلات حمایتی طی سه سال گذشته

سهم تسهیلات حمایتی از مجموع تسهیلات پرداختی بانک مسکن طی بهار امسال همچون روند سه سال گذشته افزایش یافت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بررسی روند پرداخت تسهیلات حمایتی در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه سال گذشته نشان می دهد: سرعت پرداخت تسهیلات حمایتی در فصل بهار امسال به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده به طوری که سهم این نوع تسهیلات از مجموع تسهیلات پرداختی از سوی بانک عامل بخش مسکن در سه ماه ابتدایی سال 97 به 34.3 درصد رسیده است.
گزارش عملکرد تعداد تسهیلات حمایتی طی سال های 94 تا 96 و سه ماه ابتدایی سال جاری حاکی از آن است که، سهم تعداد این نوع تسهیلات به کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن در زمستان سال 94 معادل 15.2 درصد بوده است. این سهم در یکسال 95 با رشد 10.2 واحد درصدی به 25.4 درصد رسید. بر اساس این گزارش، روند رشد سهم پرداخت این تسهیلات به کل تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته نیز ادامه پیدا کرد و به 34.6 درصد طی یکسال 96 رسید که نشان دهنده رشد بیش از 9 واحد درصدی نسبت به سال 95 است. اما این سرعت رشد در فصل بهار سال جاری باز هم با افزایش روبه رو شده است. به طوری که در سه ماه نخست سال 97، سهم تعداد تسهیلات حمایتی به کل تسهیلات اعطا شده از سوی بانک عامل بخش مسکن به 34.4 درصد رسیده که تقریبا با سهم این نوع تسهیلات در 12 ماه سال گذشته برابری می کند.
گزارش عملکرد بانک مسکن در بخش تعداد قراردادهای تسهیلات اعطایی حمایتی نیز حاکی از آن است که در طی سه ماهه اول سال 97، تعداد قراردادهای این نوع تسهیلات به 29 هزار و 196 فقره رسیده است.
تعداد قراردادهای منعقد شده در بخش تسهیلات حمایتی طی زمستان ۹۴ و همچنین یکسال ۹۵ و یکسال ۹۶ نیز به ترتیب معادل 17 هزار و 752 قرارداد، تعداد 98 هزار و 57 فقره قرارداد در یکسال 95 و تعداد 145 هزار و 521 قرارداد در سال 96 بوده است.
بر اساس گزارش عملکرد ارایه شده، از ابتدای شهریورماه سال 96 تا پایان خردادماه سال جاری (عمر کاری سپری شده از دولت دوازدهم)، بانک مسکن مجموعا رقمی معادل 3 هزار و 160 میلیارد و 852 میلیون و 100 هزار تومان تسهیلات حمایتی به متقاضیان پرداخت کرده است. به گفته رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن این تسهیلات در چندین بخش مهم و کلیدی همچون تسهیلات قرض الحسنه ضروری و ازدواج، تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده، تسهیلات ساخت مسکن مربوط به حوادث غیرمترقبه و... پرداخت می شود.
نداکسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن در عین حال تعداد قراردادهای منعقد شده در این بخش را طی سه ماه ابتدایی سال جاری معادل ۲۹ هزار و ۱۹۶ فقره اعلام کرد.
به گفته وی روند پرداخت تسهیلات حمایتی بر اساس درخواست متقاضیان طی سال جاری با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.
عمده این تسهیلات شامل تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، بازسازی مناطق زلزله زده و ساخت مسکن مهر می‌شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000