معرفی فضاهای بکر کسب ‌و کار استارت‌آپی در بخش مسکن

چهارمین نشست هم‌اندیشی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی استارتاپ‌ها با موضوع «مهندسی ساختمان» روز دوشنبه ۲۹ مردادماه برگزار می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد طهرانی، عضو هیات مدیره شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن در گفت ‌و گو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به اینکه این نشست با همکاری باشگاه کارآفرینی تیوان برگزار خواهد شد، گفت: باشگاه کارآفرینی تیوان یک مرکزی غیرانتفاعی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و در مجاورت دانشگاه شریف راه‌اندازی شده است تا دانشجویان علاقمند به کارآفرینی بتوانند از خدمات آن در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و تشکیل تیم برای فعالیت‌های استارت‌آپی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه سطح حمایت تیوان از علاقمندان به کارآفرینی در سطح «پیش شتاب دهی» است، گفت: در گام بعدی شرکت‌هایی همچون شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن وابسته به بانک مسکن که در زمینه «شتاب دهی» و رشد استارت‌آپ‌ها فعالیت می‌کنند، می‌توانند تیم‌های تشکیل شده در باشگاه تیوان را جذب و آنها را تا تبدیل ایده به یک کسب و کار اقتصادی همراهی و حمایت کنند.

طهرانی با بیان اینکه شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن (Maxelerator) از چند ماه قبل با تیوان وارد مذاکره شد، گفت: مقرر شد همکاری‌هایی میان تیوان و شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن در زمینه شکل‌گیری تیم‌های استارت‌آپی در داخل مجموعه تیوان و سپس شتاب دهی برای رشد استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم مجموعه Maxelerator صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی در خصوص استارت‌آپ‌های مهندسی ساختمان در روز دوشنبه هفته جاری، گفت: در این رویداد،‌ زمینه فعالیت‌های استارت‌آپی بخش مسکن و ساختمان به سه گروه «پیش از ساخت»، «حین ساخت» و «پس از ساخت» تقسیم شده و در هر یک از این حوزه‌ها فضاهای خالی که جای فعالیت استارت‌آپ‌ها در ایران را دارد و هنوز کسی به شکل جدی به آنها ورود نکرده نیز شناسایی شده که به علاقمندان معرفی خواهد شد. مثال‌های متعددی در زمینه استارت‌آپ‌های موفق حوزه مهندسی ساختمان وجود دارد که برای شرکت‌کنندگان تشریح خواهد شد و سعی می‌کنیم به آنها ایده بدهیم تا کار خود را در این زمینه‌ها شروع کنند.

عضو هیات مدیره شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن، تاکید کرد: تفاوتی نمی‌کند که تیم‌ها در فضای تیوان شکل بگیرند یا در مجموعه شرکت کارآفرینی، در هر صورت ما در شرایط رسیدن به مرحله شتابدهی، از آنها حمایت خواهیم کرد تا رشد کنند و بتوانند کسب‌وکارهای حوزه مسکن و ساختمان را رونق ببخشند.

به گزارش هیبنا، سینا مختاری، کارشناس دفتر توسعه و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، فاطمه شکوهمند، کارشناس ارشد شهرسازی مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی و نیز مهدیه خجسته‌فر کارشناس شهرسازی مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از جمله سخنرانان این نشست هستند.

این هم‌اندیشی روز دوشنبه 29 مرداد از ساعت 14 تا 17 در باشگاه کارآفرینی تیوان به نشانی طرشت، ابتدای بلوار شهید تیموری، پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

بررسی استارت‌آپ‌های موفق جهان با موضوع مسکن، بررسی وضعیت استارت‌آپ‌های داخلی و اکوسیستم کارآفرینی کشور در حوزه مسکن و ساختمان، روندیابی فعالیت‌های اصلی حوزه مسکن و مقایسه وضعیت فعلی کشور و جهان و نیز معرفی فرصت‌های بکر فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه مسکن از محورهای اصلی نشست مذکور است.

6008008/18/2018 8:52:05 AMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2018/08/201808103655677188_Thum.jpg



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000