مدیر شعب استان مرکزی:

رسانه ها نقش به سزائی در حق طلبی در جامعه ایفا می کنند

قداست قلم آن قدر بالاست که خدا در قرآن به قلم و آنچه می نویسد، قسم یاد کرده است و این بهانه ای برای جوانه زدن امید و شکوفایی ذوق و استعداد در افراد صاحب قلم خواهد بود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در نشست مدیر استان با جمعی از فعالان عرصه رسانه و خبر؛ امیری مدیر شعب استان، با تشکر از زحمات ایشان در حوزه اطلاع رسانی سریع، شفاف و صادقانه؛ از عنایات ایشان در نشر اخبار بانک مسکن استان و اطلاع رسانی سپرده ها و تسهیلات بانک، به منظور آگاهی دادن به آحاد مردم به ویژه متقاضیان بخش مسکن در استان تقدیر کرد.

امیری بانک مسکن را مجری برنامه های دولت در توانمندسازی مالی خانواده ها به منظور خانه دار نمودن آن ها معرفی کرده گفت: حساب صندوق مسکن یکم بانک توانسته، تحول بنیادی در تامین مالی مسکن خانوارهای متوسط جامعه ایجاد کرده و به پاس اعطای بیشترین میزان تسهیلات با کمترین میزان سود انکی و در طولانی ترین مدت زمان بازپرداخت اقساط، ضمن ترغیب خانه اولی ها به امر پس انداز؛ سپرده گذاری و اخذ تسهیلات مناسب؛ بازار مسکن را از رکود، خارج و به سمت رونق اقتصادی سیر داده است.

مدیر شعب استان مرکزی از دیگر خدمات جدید بانک مسکن را افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان از محل سپرده گذاری در حساب برنامه ای پس انداز مسکن جوانان دانست و افزود: برای والدین، بسی مایه امید است که با پس انداز های خرد کودکانشان در این حساب، تسهیلاتی مناسب و ارزان قیمت دریافت داشته، آینده ای روشن برای ایشان رقم می زنند.

امیری از دیگر خدمات جاری بانک را پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن به منظور ساخت و احیای اراضی و املاک واقع در منطقه بافت فرسوده شهری دانست و گفت: در اراک و شهرهای با جمعیت بالای 200هزار نفر در استان، در حالت انفرادی به ازای هر واحد 400 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده و تا 800 میلیون ریال به زوجین می پردازیم که این رقم در حالت انفرادی برای سازندگان حرفه ای و انبوه ساز؛ تا 1100 میلیون ریال برای هر واحد قابل افزایش است.

وی علت این تفاوت را، جهت گیری بانک در حمایت از سازندگان مجرب و حرفه ای مسکن تا افق سال 1400 خوانده افزود: تامین مالی بخش مسکن در اهداف و استراتژی های بانک زمانی جذاب و خوشایند است که سازندگان حرفه ای با به کارگیری آخرین دستاوردهای معماری و مهندسی، مبادرت به ساخت مسکنی ایمن و مقاوم در کشور نمایند تا ضمن رعایت الگوی صحیح مصرف، استحکام بنا و سلامت جان مردم را به شایستگی تضمین نمایند.

مدیر شعب بانک مسکن استان، از دیگر خدمات متمایز در بانک مسکن را؛ سپرده ممتاز با قابلیت پرداخت سود روزشمار بانکی و اعطای اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به دارندگان این سپرده خواند و افزود: سرمایه گذار با افتتاح این سپرده؛ ماحصل دریافت سود کوتاه مدت و وجه حاصل از فروش اوراق متعلقه به سپرده خود؛ از بازدهی بسیار مناسب سرمایه بهره مند می شود. امیری سپرده ممتاز را در نوع خاص آن؛ بهترین سپرده برای سازمان ها، شرکت ها و افراد خیر دانست که می توانند ؛ سود کوتاه مدت سپرده خود را دریافت نموده و اوراق متعلقه به سپرده را به منظور استفاده کارکنان و افراد زیرمجموعه، از تسهیلات بدون سپرده خرید، ساخت و یا تعمیر مسکن؛ به ایشان هبه کنند.

امیری سپرده رها را به عنوان خدمت متمایز دیگری در بانک مسکن معرفی کرده اظهار داشت: هر یک از بدهکاران تسهیلات مسکن، در صورتی که سپرده ای بلند مدت به نام خود و یا دیگری نزد شعبه ای که تسهیلات دریافت داشته اند؛ جایگزین سند مالکیت در رهن بانک، به وثیقه گذارند؛ این سپرده تحت عنوان" سپرده بلند مدت رها" موجبات آزاد شدن سند مالکیت از رهن بانک ، پرداخت اقساط از محل سود سپرده رها ، برگشت اصل سپرده به مشتری در پایان اقساط و امکان دریافت تسهیلات مجدد بر روی سند آزاد شده را در پی خواهد داشت.

در ادامه این نشست، هر یک از خبرنگاران دعوت شده از خبرگزاری ها و مطبوعات استان؛ سوالاتی در خصوص جزییات تسهیلات و خدمات بانک مسکن مطرح نمودند؛ - آمار تسهیلات اعطایی بانک مسکن در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، -سیاست های بانک مسکن در مساعدت مالی دهک های کم درآمد جامعه در خرید مسکن، - سوال از واحدهای احداثی و شرایط واگذاری واحدهای شرکت سرمایه گذاری مسکن،- سوال از تسهیلات پرداختی بانک به معرفی شدگان نهادهای بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و ایثارگران و تسهیلات اعطایی به زلزله زدگان استان کرمانشاه و- نیز سوال از میزان مطالبات معوق بانک مسکن در استان در قبال بیشترین میزان تسهیلات اعطائی در شبکه بانکی استان و... از جمله سوالاتی بود که خبرنگاران ، مطرح داشته و مدیر بانک مسکن استان، به تفصیل به آن ها پاسخ گفت.

در بخش پایانی این نشست؛ از سوی مدیر شعب استان؛ هدایائی به رسم یادبود و به پاس تلاش خبرنگاران، در اطلاع رسانی خدمات بانک مسکن به مردم استان از طریق درگاه های مختلف خبری، به ایشان اهدا گردید.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000