در گفت ‌و گو با مدیرعامل شرکت توسعه کارآفرینی مسکن مطرح شد:

۴ استارت‌آپ مورد حمایت بانک مسکن چه می‌کنند؟

مدیرعامل شرکت توسعه کارآفرینی مسکن موضوع فعالیت تیم‌های استارت‌آپی مورد حمایت این شرکت را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با گذشت یک سال از فعالیت‌های شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن که ذیل بانک مسکن شکل گرفته و فعالیت خود را به عنوان «شتابدهنده» برای تبدیل ایده‌های فن آورانه به کسب و کار و محصول نهایی کلید زده است، 4 تیم موفق به عبور از فرایند داوری و قرار گرفتن در اکوسیستم شتابدهی این شرکت شده‌اند.

حمید یاری، مدیرعامل شرکت توسعه کارآفرینی بانک مسکن در گفت‌ و گو با هیبنا، با اعلام اینکه یکی از استارت‌آپ‌های مورد حمایت شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن مشخصا در حوزه فایلینگ بازار مسکن فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون مجموعه‌هایی در زمینه فایلینگ وجود دارند که نسبتا پرمراجعه بوده و در نوع خود موفق عمل می‌کنند. اما تیم ایده‌پردازی که در پروسه شتاب دهی این شرکت قرار گرفته، یک گام جلوتر رفته و بر خلاف فایلینگ‌های موجود صرفا مشخصات آپارتمان‌های فایل و عرضه شده و لینک تماس فروشنده یا واسطه را ارائه نمی‌کند؛ بلکه به دنبال اتصال کامل خریدار و فروشنده تا مرحله انعقاد قرارداد است.

به گفته یاری، تیم دومی که مورد حمایت شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن قرار گرفته و در فرآیند شتاب دهی قرار دارد، ایده نوآورانه‌ای در زمینه مصالح ساختمانی دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن از پشتیبانی تیم ایده‌پرداز و کارآفرین دیگری در حوزه کمک به مهندسان ناظر و قابل پیگیری کردن تمام فرآیندهای نظارت بر ساخت و ساز خبر داد و اضافه کرد: چهارمین تیم مورد حمایت این شرکت تا کنون، در حوزه معماری داخلی صاحب ایده نو بوده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های استارت‌آپی که ایده‌هایی در یکی از سه حوزه مسکن و شهرسازی، حمل و نقل و راهداری و بانکداری الکترونیک و فناوری پرداخت دارند، می توانند تحت حمایت شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن وابسته به بانک مسکن قرار بگیرند، گفت: شرکت کارآفرینی یک دوره «پیش شتاب دهی» تعریف کرده که طی آن تیم هایی را که قدری ضعیف هستند و هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند، اما چشم انداز روشنی از فعالیت آنها وجود دارد را طی دوره یک تا سه ماهه به شکل کاملا رایگان مورد پشتیبانی قرار می دهد و با ارائه آموزش هایی، تلاش می کند به آنها کمک کند تا محصول اولیه ایده خود را ارائه کنند. در گام بعدی این محصول توسط شرکت مورد داوری قرار می گیرد و اگر حائز ویژگی های لازم بود، به مرحله «شتاب دهی» ورود می کند.

وی با بیان اینکه در دوره شتاب دهی نیز آموزش های تکمیلی و پشتیبانی لازم طی سه تا چهار ماه ارائه می شود، ابراز امیدواری کرد: در پایان این دوره، تیم های استارت آپی بتوانند محصول نهایی خود را وارد بازار کنند.

یاری با تاکید بر اینکه تلاش شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن، شناسایی و جذب تیم‌هایی است که حول محور یک ایده نوآورانه در یکی از سه حوزه اصلی فعالیت این شرکت تشکیل شده‌اند و فعالیت آنها زودبازده به نظر می‌رسد، از نخبگان دانشگاهی و فعالان عرصه کارآفرینی دعوت کرد در صورتی که صاحب ایده در حوزه‌های تخصصی ذیل این شرکت بوده و تیم خود را نیز برای تبدیل ایده به کسب‌وکار تشکیل داده‌اند، به این مجموعه مراجعه کنند و از حمایت و پشتیبانی تا تبدیل به یک استارت آپ برخوردار شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000