رویکرد عرضه در گروه سرمایه گذاری مسکن متحول شد

برنامه بانک مسکن برای ساخت و سازهای میان‌ درآمدی

نشست تعیین تکلیف پروژه های دو شرکت تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن با هدف تعریف سبد پروژه ها برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گروه سرمایه گذاری مسکن یکی از شرکت‌های تابعه بانک مسکن در دوران مدیریت جدید رویکرد «توسعه گزینشی» را به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌ریزی در دستور کار قرار داده است.

بر مبنای این رویکرد، برنامه های شرکت با تمام قوا به سمت تعریف پروژه و گسترش سبد پروژه‌ها اما به صورت گزینشی در حوزه مسکونی سوق داده می شود.

در همین راستا گروه سرمایه گذاری مسکن با تاسیس کمیته سرمایه گذاری ها و مشارکت ها، پروژه ها را قبل از ورود به سبد به لحاظ ارزیابی اقتصادی، فنی و مسائل مالی مورد بررسی قرار می دهد و از مسائل اصلی که در کنار این کمیته باید منظور شود تعریف شاخصه‌های کلی به لحاظ مالی و فنی و مطابقت با سبد محصول است که به طور کلی چه پروژه‌هایی را می‌بایست شناسایی و سپس در کمیته طرح شود تا راندمان مناسبی داشته باشد.

با همین رویکرد بررسی پروژه ها در جلسات کمیته برنامه و بودجه شرکت‌های «سرمایه‌گذاری مسکن الوند» و «سرمایه‌گذاری مسکن شمال» از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن تشکیل شد.

در کمیته برنامه بودجه الوند، برنامه‌ تولید پروژه‌های این شرکت‌ها در انطباق با واقعیات و برنامه‌های اجرایی ارسالی به معاونت فناوری و مدیریت ساخت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در فرآیند ارزیابی پروژه‌ها تلاش می شود تا در وهله نخست از اجرای کامل آن‌ها اطمینان حاصل شود.

ارزیابی برنامه فروش شرکت‌ها نیز از جمله موارد جلسه بود که بنا بر شرایط موجود، مقرر شد برخی از پروژه‌ها از لیست فروش خارج و برخی دیگر به برنامه فروش اضافه شوند.

در برنامه فروش سال آتی این شرکت‌ها، تمام واحدهای تجاری و اداری در فهرست فروش قرار گرفته و واحدهای با درصد پیشرفت پایین به دلیل ریسک افزایش بهای تمام شده از بودجه حذف شدند.

از اقدامات مطرح شده برای شرکت‌ها در سال مالی آتی، برنامه فروش دارایی‌های راکد بود که بر این اساس، برنامه لازم برای فروش تمام دارایی‌های راکد تدوین و در بودجه قرار گرفت.

در ادامه جلسه ریسک‌های شرکت‌ها از منظر ساخت و مالی مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم تعریف و در نهایت فهرستی از برنامه‌های اقدام به این شرکت‌ها ابلاغ شد تا در سال مالی آتی در چهارچوب تعریف شده فعالیت کنند.

همچنین در نشست کمیته برنامه بودجه شرکت سرمایه گذاری شمال، پس از بررسی پروژه‌های در حال مذاکره حوزه فعالیت و تبادل نظر مقرر شد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند در سال مالی آتی به میزان 50 هزار متر مربع و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال نیز به میزان 35 هزار متر مربع پروژه مسکونی میان درآمدی جدید تعریف کنند.

در این جلسات صالحی معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار به همراه مدیران و کارشناسان این معاونت، مروج معاون فناوری و مدیریت ساخت و آیدین مدیر امور مالی و بودجه گروه سرمایه گذاری مسکن حضور داشتند و بخش مختلف بودجه از جمله موضوع تولید، فروش، جریان منابع و مصارف، تسهیلات و تعریف پروژه‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در نهایت اقدامات عملی برای تحقق اهداف تعریف شده تبیین شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000