چاغروندی اعلام کرد:

هزینه ۳۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش ساختمان سایت مسکن مهر پردیس طی ۵ سال

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
پروژه‌های سایت مسکن مهر این شهر جدید تحت هیچ شرایطی نباید راکد و یا متوقف شوند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس، گفت: توقف هر پروژه نشان از ناتوانی پیمانکار در ادامه پروژه داشته که باید مورد پیگیری قرار گیرد، در این راستا همه افراد شرکت نیز باید در حد توان و در چارچوب وظایف خود در پیشبرد برنامه‌ها تلاش کنند و موضوعات را به بالادست انتقال ندهند.

حبیب‌اله چاغروندی با تأکید بر اینکه مشکلات پردیس بسیار بزرگ و خاص بوده و باید با روش‌های ویژه‌ای برطرف شود، گفت: طبق آمار موجود پیشرفت فیزیکی بخش ساختمانی سایت مسکن مهر پردیس در پایان دولت دهم ۳۶ درصد بوده که این رقم امروز به ۸۰ درصد رسیده که برای این افزایش ۴۴ درصدی نزدیک به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: اگر این رقم هزینه شده را بر ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی افزایش یافته تقسیم کنیم می‌بینیم که برای هر یک درصد پیشرفت حدود ۷۵ میلیارد تومان صرف شده است، این بدان معناست که ما برای تکمیل ۲۰ درصد باقی مانده جدای از جهش هزینه و قیمت‌های موجود به ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

چاغروندی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که قطعا برای تکمیل پروژه و کسب رضایت نسبی مردم باید عزم جدی جهت اتمام پروژه‌ها در شهرستان، استان، مجموعه وزارت راه و شهرسازی و حتی دولت اتخاذ شود، گفت: ما در این بخش به غیر از منابع بانکی و آورده‌های متقاضیان اعتبار دیگری نداریم که قطعا با جهش قیمت‌ها به مبلغی بسیار بیشتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان ذکر شده نیازمندهستیم، این درحالی است که به هیچ وجه نمی‌توانیم از متقاضیان نیز درخواست مبلغی کنیم پس باید برنامه‌ریزی دقیق و تدابیر لازم در تأمین مالی پروژه‌ها و اجرای زیرساخت‌های قانونی داشته باشیم.

سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس در ادامه سخنان خود کمک شورای تأمین شهرستان جهت فراهم‌آوری بستر قانونی تأمین منابع در اجرای پروژه‌ها را امری ضروری دانست و گفت: متأسفانه کار ما در حوزه آماده‌سازی و محوطه‌سازی سخت‌تر از کار در بخش ساختمانی است چرا که هم اکنون کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اجرای آن‌ها نیز به دلیل شرایط جغرافیایی سایت مسکن مهر پردیس بسیار مشکل است.

چاغروندی با بیان اینکه پردیس به کمک وزارتخانه برای تأمین قیر معابر نیاز دارد، گفت: قطعا تا پیش از اتمام عملیات محوطه‌سازی امکان اسکان فراهم نشده و بلوک‌ها و محیط پیرامونی باید از هر لحاظ تکمیل و آماده باشد.

این مقام مسوول با تأکید بر اینکه پروژه‌ها تحت هیچ شرایطی نباید راکد و یا متوقف شوند، گفت: توقف هر پروژه نشان از ناتوانی پیمانکار در ادامه پروژه داشته که باید مورد پیگیری قرار گیرد، همه افراد شرکت باید در حد توان و در چارچوب وظایف خود در پیشبرد برنامه‌ها تلاش کنند و موضوعات را به بالادست انتقال ندهند.

وی با بیان اینکه قطعا کسب رضایت مردم در چارچوب انتظارات قانونی از اولویت‌های اصلی شرکت بوده و تمام کارمندان ملزم به ارایه پاسخ روشن به متقاضیان هستند گفت: سایت مسکن مهر پردیس برای تکمیل به کمک همه دستگاه‌های خدمات‌رسان نیاز جدی دارد چراکه در غیر این صورت تلاش‌ها ما با تأخیر فراوان به ثمر خواهد رسید.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000