گزارش معاونت مسکن از وضعیت بازار

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
مسوولان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جلسه ای با حضور خبرنگاران، برنامه و سیاست های دولت برای تقویت این بخش را تشریح می کنند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا، این جلسه از دقایقی پیش در ساختمان وزارت راه و شهرسازی شروع شد و هم اکنون نیز در حال برگزاری است.

علی چگینی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن در این جلسه به عنوان اولین سخنران، علت اصلی جهش قیمت مسکن در تهران را عوامل برون بخشی از جمله شوک­های ارزی عنوان کرد.

این مسوول در معاونت مسکن و ساختمان میزان افزایش قیمت مسکن در کل کشور طی ماه­های اخیر را حدود 40 درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ رشد قیمت مسکن با احتساب وزن قیمتی تهران است اما بدون احتساب تهران، میانگین قیمت واحدهای مسکونی سایر شهرها کمتر از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

چگینی افزود: افزایش قیمت مسکن در تهران، در سطح خیلی بالا و فراتر از پیش بینی­ های کارشناسی، اتفاق افتاده و اگر اتفاق عجیب و ناگهانی در وضعیت اقتصادی کشور رخ ندهد، میزان افزایش قیمت متوقف خواهد شد.

این گزارش با سخنرانی معاون مسکن و ساختمان و همچنین دبیر علمی همایش سیاست­های توسعه مسکن، تکمیل خواهد شد.

نشست خبری امروز صبح با هدف تشریح جزییات برنامه تدارک دیده شده برای همایش سیاست­های توسعه مسکن، تشکیل شد. این همایش اول هفته آینده در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می­شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000