دبیر علمی هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران تشریح کرد

همفکری برای حل چالش‌های حوزه مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
دبیرعلمی هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران از برگزاری این همایش برای همفکری پیرامون راهکارهای حل چالش‌های موجود در بخش مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حجت‌اله میرزایی، دبیرعلمی همجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران و معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در نشست خبری این همایش که در وزارت راه وشهرسازی برگزار شد گفت:مسکن همواره به دلیل نقش قابل توجهی که در رفاه عمومی و سیاست‌گذاری‌های دولتی داشته است از مقولات مناقشه‌برانگیز بوده است و به همین دلیل لازم است مسایل و چالش‌های موجود در این بخش با همراهی و همفکری دولت،اندیشمندان دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی شناسایی و برطرف شود.
وی با بیان اینکه مسکن همواره در کانون سیاست‌های دولت قرار داشته است افزود:حوزه مسکن همواره یکی از شاخص‌های اساسی در اظهار نظر پیرامون میزان موفقیت و یا ناموفق بودن دولت‌ها در تامین رفاه اجتماعی،اقتصادی و عمومی شهروندان بوده است و اهمیت آن روز به روز در حال افزایش است.
میرزایی مقوله مسکن را دارای دو کارکرد عمده در کشور عنوان کرد و گفت:مسکن نه تنها در ایران کالایی مصرفی برای تامین سرپناه خانوارها است بلکه بسیاری از افراد برای حفظ و ارتقای دارایی‌های خود به این بازار وارد می‌شوند و همین موضوع بر اهمیت مقوله مسکن و ضرورت حل چالش‌های آن افزوده است.
به گفته وی برگزاری همایش‌های سیاست‌های توسعه مسکن به منظور همفکری فعالان بخش خصوصی،دولت وصاحبنظران برجسته این بخش می‌تواند منجر به تدوین راهکارهای عملیاتی و بهینه برای حل مشکلات موجود و کمک به بهبود شرایط در این بخش شود.
به گفته وی هم‌اکنون دولت با کمک مشاوران اقتصادی و حوزه مسکن در حال بررسی سیاست‌های مالیاتی بخش مسکن است که ممکن است ساختارهای مالیاتی در این بخش در ادامه این بررسی‌ها با تغییر وتحول همراه شده ومورد بازنگری قرار بگیرد.
میرزایی همچنین از انجام مطالعات و اقداماتی برای هوشمندسازی شهری و تکمیل وایجاد بانک‌های اطلاعاتی شهری در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل و اسکان شهری خبر داد که این اطلاعات می‌تواند به سیاست‌گذاران در سیاست‌گذاری‌های شهری کمک کند ودر اختیار استارت‌آپ‌ها و در وهله بعد عموم مردم قرار بگیرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000