بانک مسکن در هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن تشریح می کند

الزامات استفاده از ابزارهای تامین مالی مسکن

هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران، امروز صبح کار خود را در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز می کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در همایش امسال،‌ بانک مسکن حضور موثر و تمام وقت در محل برگزاری دارد و با ایجاد یک غرفه در محل کنار سالن اصلی همایش و استقرار کارشناسان بخش های مختلف بانک، محصولات خود را به عموم شرکت کننده ها در همایش، معرفی می کند.
همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران همه ساله توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مهر ماه برگزار می شود. هدف اصلی از برگزاری این همایش، ایجاد فرصت و بستر مشارکت کارشناسان اقتصادی برای ارایه راهکار و طرح های ابداعی به دولت در جهت حل مشکلات بخش مسکن و دستیابی به رشد مثبت ارزش افزوده در این بخش است.
طی سال های اخیر یکی از مهمترین مشکلات در بخش مسکن، چگونگی تامین مالی دو سمت عرضه و تقاضا آن هم با توجه به تنگنای مالی موجود در اقتصاد کشور بوده است.
یکی از مهمترین دستاوردهای همایش سیاست های توسعه مسکن در سال های اخیر، معرفی مدل تامین مالی مسکن مبتنی بر رژیم پس انداز از سوی بانک مسکن و تبدیل این مدل به یک سیاست اجرای مصوب بود که نتیجه اجرای آن در حال حاضر منجر به سپرده گذاری حدود نیم میلیون خانه اولی در شهرهای مختلف کشور در صندوق پس¬انداز مسکن یکم شد.
گزارش هیبنا از جزئیات محورهای تعریف شده در هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران که از امروز به مدت دو روز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می شود، حاکی است: در این همایش پنج محور مرتبط با بخش مسکن و ساختمان و همچنین نظام تامین مالی مسکن، تعریف شده که نخبگان در هر محور، مسایل و مشکلات مطرح را بررسی و برای برون رفت از آنها، راهکار پیشنهادی خود را به دولت ارایه می کنند.
پنج محور مورد بررسی در همایشی که صبح امروز آغاز می شود شامل «برنامه ملی بازآفرینی شهری»، «توسعه سکونتگاههای شهری»،‌ «سیاست توسعه و تامین مسکن روستایی»،‌ «روشهای نوین تامین مالی مسکن» و‌ «شهرهای زیست پذیر» است.
در این میان یکی از مهمترین محورهای این همایش، روش های نوین تامین مالی مسکن است که به گفته اکثر کارشناسان، کلید گشایش قفل بازار مسکن در جهت رونق پایدار و غیرتورمی می تواند باشد.
برگزاری پانل مربوط به این محور بر عهده بانک مسکن است. مدیر عامل بانک مسکن روز یک شنبه ساعت 10 صبح با حضور در این پانل، درباره ابزارهای رایج برای تامین مالی مسکن، سخنرانی خواهد کرد و سپس به تشریح الزامات خرد و کلان اقتصادی برای استفاده از این ابزارها خواهد پرداخت. ابوالقاسم رحیمی انارکی همچنین یک گزارش عملکرد درباره نحوه تامین مالی بخش مسکن و ساختمان در سال های اخیر ارایه میکند و آمارهای مربوط به میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید را اعلام میکند.
در پانل تخصصی مربوط به «روش های نوین تامین مالی مسکن»، بت شکن مدیر عامل سابق بانک مسکن و مشاور کنونی وزیر راه و شهرسازی،‌ اعضای هیات مدیره بانک مسکن و مسولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نیز حضور دارند و درباره راهکارهای تامین مالی این بخش و موانع موجود در مسیر توضیح خواهند داد.
هجدهمین همایش سیاستهای توسعه مسکن در ایران علاوه بر پرداختن به 5 محور مذکور، دارای کارگاه های آموزشی و تحلیلی نیز است.
در این کارگاههای دو روزه که در کنار سالن اصلی همایش برگزار میشود، نقش استارتاپ ها در حوزه مسکن، مالیات های بخش مسکن و همچنین چشم انداز بازار مسکن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
عنوان یک کارگاه، «توسعه بازارگاه های الکترونیک در بخش مسکن و ساختمان» است که در آن‌ مدیر عامل شرکت توسعه کارآفرینی بانک مسکن به عنوان شرکت پیشتاز در بسترسازی برای نقش آفرینی استارتاپ ها در بخش مسکن، مطالب آموزشی و کاربردی به فعالان بازار مسکن ارایه خواهد کرد.
این همایش از ساعت 9 صبح روز شنبه شروع می شود و به مدت دو روز تا ساعت 17 ادامه دارد.
آدرس برگزاری همایش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به نشانی بزرگراه شیخ فضل ا... نوری، جنب شهرک فرهنگیان،‌ خیابان نارگل، خیابان شهید علی مروی، خیابان حکمت است. همایش در سالن پاکدامن در این مرکز برگزار خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000