بازدید رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای از پروژه های مازندران

ندا کسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای طی سفری دو روزه به استان مازندران از پروژه های مسکن مهر استان بازدید کرد .
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه های مسکن مهر استان ،ندا کسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک با بیان عواقب ناشی از افزایش مدت دوران مشارکت پروژه های مسکن مهر گفت : در برخی از پروژه هایی که ازنظر بانک تکمیل و قابل سکونت هستند عدم صدور مجوز فروش اقساطی از مرجع صادرکننده باعث افزایش سود دوران مشارکت و کاهش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات می شود.
وی تعامل فی مابین بانک و اداره کل راه و شهرسازی و فراهم نمودن بستر توسط همه دستگاه های ذیمدخل و متولی برای به انجام رساندن پروژه های نیمه تمام طرح مهر و فروش اقساطی آن را بسیار موثر دانست.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر نقش بانک مسکن در تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده افزود:در این میان بانک مسکن همچون سال های گذشته نقش محوری در تسریع روند نوسازی بافت های فرسوده شهری خواهد داشت. بانک مسکن طی سال های اخیر، بیشترین حمایت اعتباری و تامین مالی را از پروژه های نوسازی بافت های فرسوده سراسر کشور داشته است. در این میان یکی از مهم ترین محرک های جدی برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به بافت فرسوده، هموارسازی ارایه تسهیلات پیش‌بینی شده برای نوسازی بافت فرسوده شهرها است. طی سال‌های گذشته یکی از دلایل عدم تمایل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به محدوده بافت فرسوده، توقف در پرداخت یا بروکراسی پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده برای این حوزه بود اما در حال حاضر علاوه‌ بر تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده برای بخش تقاضا و عرضه در قالب تسهیلات خرید مسکن از طریق صندوق پس‌انداز مسکن یکم، تسهیلات ساخت مسکن بدون سپرده برای سازندگان نیز پیش‌بینی شده است که می تواند گام مهمی در مسیر نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری محسوب شود.
همچنین مصطفی تقوی مدیرشعب استان طی سخنانی با اشاره به عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن مهر اظهار داشت: از ابتدای طرح تا کنون 105 هزار و 844 واحد مسکونی از محل تسهیلات و خط اعتباری مسکن مهر شهری و روستایی در استان انعقاد قرارداد شده که تا کنون 97هزار و 610 واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده است.
تقوی افزود : از 8 هزار و 234 واحد باقیمانده حدود 5 هزار و 412 واحد به دلایل برون سازمانی و خارج از اختیارات بانک اعم از عدم اجرای زیرساخت،تحویل واحدها قبل از تقسیط، عدم مراجعه خریداران،پروژه های متوقف و نیمه تمام و پروژه های فاقد متقاضی تا کنون به مرحله فروش اقساطی نرسیده است که با مساعدت ادارات کل مرکز در تلاشیم با پیگیری های مستمر و برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها و دستگاه های اجرایی مربوطه این واحدها را تعیین تکلیف نماییم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000