مدیرکل دفتر شهرسازی و معماری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید:

اختصاص ۶۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های طراحی شهری در شهرهای جدید

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۷/۱۸
با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه و توجه به شهر اسلامی ایرانی دو شهر در استان‌های اصفهان و همدان در مقیاس طرح جامع شهر طراحی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، همت‌علی عبدی نژاد مدیرکل دفتر شهرسازی و معماری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، درباره برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید برای ساماندهی فضاهای عمومی شهری اظهار کرد: از حدود ۱۵ سال پیش طراحی شهری در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته و فعالیت‌های بسیاری نیز انجام شده که تقریبا در تمام شهرهای جدید پروژه‌های طراحی شهری متنوعی ایجاد شده که یک نمونه آن بازار اندیشه است.

وی با اشاره به احداث دو پروژه طراحی شهری در شهر جدید پرند گفت: اکنون چند پروژه دیگر مانند محور مجهز شهری که ۷ کیلومتر طول و ۲۰۰ متر عرض دارد و فضاهای شهری مناسبی در آن پیش‌بینی شده در حال احداث است.

مدیرکل دفتر شهرسازی و معماری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تصریح کرد: بازار ویژه راستا بازار پرند با الهام از الگوی شهرسازی ایرانی به مساحت ۴۸ هکتار در حال ساخت است و اکنون نیز یک پارک به نام پارک مشاهیر در روددره این شهر به مساحت ۳۸ هکتار طراحی شده که در آن فرهنگ‌های مختلف و دوره‌های تاریخی براساس زندگی شعرا، مشاهیر و دانشمندان ایران بازسازی شده است.

وی در مورد فعالیت‌ها در دیگر شهرهای جدید بیان کرد: در هشتگرد احداث ۸ موزه در مرکز شهر توسط کارگروه طراحی شهری مورد تایید قرار گرفته که پروژه‌های بسیار مهم و بزرگی از نظر کیفی هستند، در شهر جدید گلبهار نیز پروژه‌های طراحی شهری خوبی در حال اجرا است و پارک بسیار مجهزی را نیز آستان قدس رضوی طراحی کرده است.

عبدی نژاد افزود: در شهر جدید پردیس نیز پروژه‌های بسیاری در فاز ۸، ۱۱ با تاکید بر فضاسازی برای عموم مردم طراحی شهری شده و از چند وقت گذشته طراحی تمام شهرهای جدید را با توجه به طراحی شهری و چشم انداز آنها آغاز کردیم تا متناسب با رویکردهای جدید بتوان فضاهای شاخصی در آنها ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه و توجه به شهر اسلامی ایرانی دو شهر را در استان‌های اصفهان و همدان به عنوان شهر کامل در مقیاس طرح جامع شهر طراحی کردیم .

مدیرکل دفتر شهرسازی و معماری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید درباره برنامه‌ها و اعتبارات در نظر گرفته شده در سال ۹۷ برای طراحی شهرهای جدید با توجه به فضاهای شهری گفت: امسال بالغ بر ۳۸۰ پروژه مطالعاتی و طراحی در شهرهای جدید با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار داریم که کل نیاز پروژه ها بیش از این رقم است معمولا ۱۲۰ پروژه از این تعداد به طراحی شهری اختصاص دارند که تعداد اعضای کارگروه طراحی شهری و معماری با مصوبه هیات مدیره افزایش پیدا کرد و جلسه اول آن به زودی برگزار خواهد شد تا تمام پروژه های شهرهای جدید زیر نظر معماران برجسته هدایت شود تا شاهد ارتقای کیفیت بر اساس طراحی باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000