مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن

ضرورت سرمایه‌گذاری بانک مسکن در حوزه‌های نوآورانه

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن بر ضرورت مشارکت با فین‌تک‌ها (فناوری‌های مالی) در عصر کنونی تاکید کرد و گفت: اولین بحث مطرح بانکداری در دنیا، افزایش سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها است که بانک مسکن نیز باید به این حوزه ورود کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ساسان شیردل در پنل فناوری اطلاعات دومین همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال 97، با بیان اینکه بانک مسکن بر اساس تجربیات خود و دیگر بانک‌ها و نیز مبتنی بر نیازهای احصا شده در حوزه بانکداری متمرکز به پیش می‌رود، افزود: بر اساس شرایطی که حاکم است، باید در زمینه برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف حوزه IT واقع‌بین باشیم.
وی با بیان اینکه نقش‌هایی برای حوزه IT در حوزه بهره‌وری بانک در نظر گرفته شده که قطعا دنبال خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد بانکداری اصولا از کلیشه‌ها و سرویس‌های سنتی سپرده‌ها و تسهیلات خارج شده و ضروری است در حوزه‌های جدید تفکر جدیدی داشته باشیم. بر این اساس لازم است اولا اهداف و ماموریت‌ها با استراتژی و روش‌های درست در زمان درست اتفاق بیفتد و ثانیا این ماموریت‌ها در بستر ابزارهای مناسب محقق شود تا ماندگاری طولانی‌ مدت داشته باشد. اینکه امروز شرایطی ایجاد کنیم که بهره‌ور باشیم، اما برای آینده برنامه مشخصی نداشته باشیم، قطعا ما را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.
وی به 10 مبحث اول بانکداری دنیا در قرن 21 با هدف‌گذاری برای سال 2030 اشاره کرد که ترند اول، افزایش سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها است. شیردل در این رابطه توضیح داد: بانک مسکن باید در این حوزه ورود و فعالیت کند.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با تاکید بر اهمیت ارتقای قابلیت‌های تحلیل داده در بانک مسکن، اظهار کرد: بحث معماری اطلاعات در بانک مسکن اخیرا آغاز شده تا بتوانیم در بحث تصمیم‌سازی‌های مدیریتی از این امکان استفاده کنیم. همچنین ارتقای امنیت سامانه‌های احراز هویت و نیز بهبود تجربه دیجیتال مشتریان اینترنت بانک و موبایل‌ بانک مسکن از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.
وی مشارکت با فین‌تک‌ها را از ضرورت‌های کنونی برشمرد که حوزه IT بانک مسکن باید به آن ورود کند.
به گزارش هیبنا، در بخشی از این پنل همچنین، حمید بنائیان، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو با اشاره به اینکه بانک مسکن در زمره معدود بانک‌هایی است که برای بهره‌وری بیشتر، برنامه‌ریزی جدی دارد، گفت: ناواکو به عنوان بازوی اجرایی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن آمادگی دارد در هر حوزه‌ای که بضاعت و تخصص داشته باشد در این زمینه همراهی کند؛ ضمن اینکه ناواکو نیز باید برنامه‌های بهره‌وری را در درون مجموعه خود ارتقا دهد.
وی از مدیران ارشد استانی بانک مسکن درخواست کرد از مدیریت‌های جوان ناواکو در دفاتر استانی پشتیبانی کرده و ضمن رصد فعالیت آنها، نسبت به ارایه آموزش و حمایت از آنها اهتمام کنند؛ کمااینکه ناواکو نیز در حد بضاعت آموزش و خدمات لازم برای استان‌ها ارایه می‌کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000