۴+۴ روش بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن

بانک مسکن علاوه بر ارائه خدمات حضوری پرداخت اقساط تسهیلات به چهار روش، با استفاده از فناوری‌های نوین بانکداری الکترونیک ۴ روش غیر حضوری نیز به مشتریان خود ارائه کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، متداول‌ترین و شاید اولین روشی که به شکل سنتی برای بازپرداخت اقساط به ذهن می‌رسد، مراجعه حضوری است. تسهیلات‌گیرندگان در این روش می‌توانند با در دست داشتن کارت اقساط تسهیلات خود در تمام شعب بانک مسکن سراسر کشور و از طریق باجه‌های مجهز به سیستم پس‌انداز و تسهیلات متمرکز، اقساط خود را پرداخت کنند. همچنین تسهیلات‌گیرندگان با استفاده از تمام کارت‌های متصل به شبکه شتاب از طریق باجه‌های مجهز به دستگاه PinPad که در حال حاضر در تمام شعب بانک مسکن نصب است، قادر به پرداخت اقساط خود هستند.

روش حضوری دوم استفاده از دستگاه‌های خودپرداز شتابی است. دارندگان کارت تسهیلات در صورت داشتن کارت‌های متصل به شبکه شتاب می‌توانند از طریق تمام خودپردازهای شتابی و با استفاده از منوی «انتقال وجه» نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند؛ ضمن اینکه خودپردازهای بانک مسکن نیز برای این منظور منوی «پرداخت قسط» را به شکل مشخص در نظر گرفته است.

کیوسک‌ بانک مسکن سومین روش حضوری بازپرداخت تسهیلات است. دارندگان کارت‌های تسهیلات در صورت داشتن کارت عضو شبکه شتاب می‌توانند از طریق تمام کیوسک ‌بانک‌های نصب شده در شعب منتخب بانک مسکن نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند. همچنین پایانه‌های فروشگاهی بانک مسکن به گزینه پرداخت قسط مجهز است و از این امکان نیز می‌توان به شکل حضوری استفاده کرد.

در سال‌های اخیر روش‌های غیرحضوری پرداخت اقساط با استقبال بیشتری از سوی تسهیلات‌گیرندگان بانک مسکن روبرو شده است. از محاسن این ابزارها می‌توان به دسترسی آسان در تمام ساعات شبانه‌روز بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک و نیز جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مشتریان بانک مسکن اشاره کرد.

تلفنبانک متمرکز بانک مسکن یکی از ساده‌ترین روش‌های غیرحضوری پرداخت اقساط است که نیازی به اتصال به اینترنت و حتی اتصال به شبکه تلفن همراه ندارد و به سادگی از طریق یک خط تلفن ثابت قابل انجام است. تسهیلات ‌گیرندگان بانک مسکن می‌توانند پس از ثبت‌نام و فعال‌سازی حساب خود در شعبه از طریق تماس با تلفن بانک مسکن به شماره «64096-021» و انتخاب گزینه پرداخت قسط، اقساط خود را صرفا از طریق حساب یا کارت مسکن خود پرداخت کنند.

اینترنت بانک نیز دومین روش بازپرداخت اقساط بانک مسکن است که نیازمند یک نوبت مراجعه به شعبه و دریافت نام کاربری و رمز عبور به صورت چاپی است و از آن لحظه به بعد می‌توان با مراجعه به سامانه اینترنت بانک به آدرس ib.bank-maskan.ir از طریق حساب یا کارت مسکن اقساط را پرداخت کرد.

روش سوم بازپرداخت غیرحضوری تسهیلات بانک مسکن استفاده از امکانات همراه‌ بانک مسکن است. در این روش نیز سامانه همراه بانک پس از یک نوبت مراجعه به شعبه و ثبت نام و سپس دریافت نرم‌افزار از طریق سایت بانک مسکن، پرداخت اقساط ماهانه را امکان پذیر خواهد بود.

چهارمین روش غیرحضوری نیز اگرچه در زمره ساده‌ترین روش‌های بازپرداخت اقساط به شمار می‌آید اما بسیاری از مشتریان با آن ناآشنا هستند و آن استفاده از کدهای «USSD» است. این روش در حال حاضر برای مشترکان دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قابل استفاده است. دارندگان سیم‌ کارت یکی از این دو اپراتور می‌توانند با ارسال کد «#714*» از طریق گوشی تلفن همراه خود پس از ثبت‌نام در یکی از شعب بانک مسکن می‌توانند با انتخاب سرویس پرداخت قسط، اقساط خود را پرداخت کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000