معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در دیدار با مدیر شعب استان؛

حضور موثر بانک مسکن در اجرای پروژه های عمرانی

مدیر شعب استان کردستان با شهرام ملکی معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان جهت عرض تبریک و ارایه گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۹۷ دیدار و گفتگو کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، جلال الدین سلیمی ضمن عرض تبریک انتصاب شهرام ملکی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، به ارایه گزارشی از فروش اقساطی مسکن مهر پرداخت و در این خصوص گفت: بانک مسکن در شش ماهه اول سال 97 توانسته است در مجموع بیش از 83 درصد واحدهای پروژه مسکن مهر در استان را فروش اقساطی و تعیین تکلیف نماید که با تلاش و پشتکار کارکنان بانک این رقم به بیش از 90 درصد در پایان سال 97 خواهد رسید.

سلیمی به پرداخت یارانه دولت، قوانین سخت شهرداری بعنوان مشکلات اصلی احیای بافت فرسوده اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه اولویت اصلی بانک مسکن احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و تامین مالی پروژه ملی بازآفرینی شهری است، اعتبارات ویژه ای در این زمینه به استان اختصاص داده شده است که متاسفانه بدلیل وجود قوانین سخت شهرداری در صدور پروانه، وجود معابر صعب العبور و عدم پرداخت یارانه دولت، استقبال کمی برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده شده است.

مدیر شعب استان بر هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرای در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری تأکید کرد و گفت: احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری نیازمند نگاه ویژه مسوولین استانی است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی بتوانیم شاهد تحقق این امر مهم و عمران و آبادانی استان باشیم.

در ادامه شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تقدیر از تلاش های بانک مسکن در توسعه استان خصوصا اجرای موفق مسکن مهر اشاره کرد و گفت : بانک مسکن به عنوان تنها بانک متخصص و دولتی در امر مسکن و ساختمان؛ نقش بسیار ارزنده ای در تامین مالی طرح های عمرانی به ویژه بخش مسکن و ساختمان داشته است و حضور بانک مسکن به عنوان بانک عامل در اجرای پروژه های عمرانی، ضامن موفقیت اجرای آن است.

ملکی به تشریح طرح های در دست اجرای دولت خصوصا طرح ملی بازآفرینی شهری پرداخت و اظهار داشت: تمام تلاش دولت توسعه همه جانبه استان خصوصا اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری است که با توجه به برنامه های جدید دولت همچون افزایش سقف تسهیلات، پرداخت یارانه و تسهیل در قوانین شهرداری ها امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام مهم و اساسی برداریم.

لازم به ذکر است در این نشست موضوعات دیگری همچون وصول مطالبات با همکاری استانداری و سایر دستگاه های اجرایی، تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر و برنامه های بانک در ایجاد شهر هوشمند نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مدیر شعب بانک مسکن استان با اهدای گل انتصاب معاون جدید هماهنگی امور اعمرانی استانداری را تبریک گفت.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000