یک عضو کمیسیون عمران مجلس پیش بینی کرد؛

تعیین تکلیف طرح مالیات بر عایدی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۸/۲۷
قلی زاده با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی مسکن به احتمال بسیار زیاد تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود، گفت: تکمیل هر چه سریعتر پروژه های مسکن مهر می تواند بخشی از تقاضای بازار را پوشش دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

قلی الله قلی زاده در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با تشریح چشم انداز بازار مسکن، گفت: هر چند در شرایط فعلی تحلیل منطقی نمی توان از بازار مسکن ارایه داد اما امیدواریم مجموعه سیاست ها در این بازار از جمله طرح مالیات بر عایدی مسکن بتواند بازار مسکن را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: در کلیات این طرح پیش بینی شده تولیدکنندگان مسکن و خانه اولی‌ها از این مالیات معاف هستند و این طرح صرفا برای مقابله با سوداگری سودجویان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح مالیات بر عایدی مسکن، گفت: در حال حاضر طرح مذکور در کمیسیون های عمران و اقتصادی در حال بررسی است که پس از جمع بندی و تصویب در صحن علنی قطعا در زمان اجرا می تواند اثر گذار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم طرح مالیات بر عایدی مسکن به زودی در مجلس تصویب شود، گفت: به دلیل اینکه این طرح با قید فوریت مطرح شد به احتمال بسیار زیاد تا پایان امسال در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف می شود.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در قیمت مسکن تاثیر گذار هستند، تاکید کرد: نهاده‌های ساختمانی ناشی از نوسانات اقتصادی در قیمت تمام شده مسکن تاثیر گذاشت که به عنوان یکی از عوامل نابسامانی در قیمت مسکن می توان از آن نام برد چرا که هر چند برخی نهاده های ساختمانی تولید داخل هستند اما به واسطه اینکه مواد اولیه آنها وارداتی است قیمت تمام شده مسکن را تحت تاثیر قرار داد.

قلی زاده گفت: به عنوان مثال میلگرد در داخل تولید می شود اما 80 درصد مواد اولیه این محصول وارداتی است لذا همه این عوامل در قیمت مسکن تاثیر گذار هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدیل نسبی قیمت مسکن گفت: هر چند این تعدیل قیمتی محسوس نیست اما کاهش قیمت ارز تقریبا به لحاظ روانی در قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است که البته این کاهش قیمتی بسیار اندک بود و حتی در مناطقی فقط به تثبیت بازار کمک کرد.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای مسکونی در برخی از شهرها اشباع شده و تولید از تقاضا پیشی گرفته است، بر تکمیل هر چه زودتر واحدهای نیمه تمام مسکن مهر تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت های وزیر راه و شهرسازی باید تکمیل واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور باشد. اگر دولت پروژه های مسکن مهر را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند، علاوه بر اینکه تولید مسکن مدیریت می شود، عرضه مسکن در شهرستان ها نیز می تواند بخشی از تقاضا را پاسخ دهد بنابراین می توان امیدوار بود که قیمت ها کاهش یابد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000